Loon op contract en loon op loonbrief verschillend

Xaelian
Topic Starter
Berichten: 8

Loon op contract en loon op loonbrief verschillend

#1 , 05 aug 2011 09:10

Ik heb gisteren mijn eerste volledig loon gestort gekregen. Maar nu doet het volgende zich voor, het voorgestelde nettoloon en het effectieve nettoloon verschild met 52 euro. Zo heb ik een zwaarder belaste bedrijfswagen gekregen dan in het contract staat, dat mij 30 euro per maand meer kost. Ook heb ik 22 euro minder netto op mijn loonbrief dan bij de loonsberekening op 20 mei 2011 door het bedrijf.

Ik ga maandag met onze financiële directeur hierover babbelen. Op mijn loonsbereking stond dat ik 1330,09 euro netto ging ontvangen, en nu ontvang ik 1278,51 euro netto. Zijn ze verplicht ervoor te zorgen dat ik aan die 1330,09 euro netto kom? Het brutto dat ze voorgesteld hebben krijg ik, maar met de brutto-netto calculatie krijg ik daar 20 euro minder voor dan zij hadden berekend.

De auto moeten ze sowieso veranderen, aangezien ik getekend heb voor een auto met 89g CO2/km en ik er nu 1 heb met 117g CO2/km. Maar mijn loon weet ik niet, bij een contractonderhandeling wil ik altijd weten hoeveel ik netto overhou omdat dit toch het belangrijkste is en dus heb ik getekend voor het nettoloon en de extralegalen voordelen die ze mij gegeven hebben. Ik ga dit ook vragen, kunnen ze dit weigeren om in orde te brengen? Of moeten ze dit in orde brengen?

Bedankt op voorhand.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 aug 2011 18:13

Een loon van 1278,51 euro netto bestaat dit nog ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

xena

#3 , 05 aug 2011 18:19

Een loon van 1278,51 euro netto bestaat dit nog ???
voor minimumlonen is het brutoloon dat telt

Reclame

Xaelian
Topic Starter
Berichten: 8

#4 , 05 aug 2011 18:23

Wat kan ik er tegen doen, dat ze uitgerekend hebben dat ik meer verdien (na 1 mei uitgerekend). Ook heb ik een zwaardere bedrijfswagen gekregen dan in het contract staat. Indien ze mij die wagen niet willen geven, en mij het al misgelopen geld niet willen geven, wat kan ik dan ondernemen?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 05 aug 2011 21:20

wat staat er op hetgeen je getekend hebt als arbeidsovereenkomst? een brutoloon? dan krijg je dit. Over nettolonen wordt er dan niet gesproken, zelfs al heb je een berekening. Die is, tenzij anders geschreven staat, officieus. Uiteindelijk mag je als nettoloon 2000 euro krijgen, je zal dan toch alles gecorrigeerd zien bij de belastingen...

Maw: je hebt wss een punt over je bedrijfswagen (al is het logisch dat je die neit krijgt bij de start en MOET de werkgever dit afhouden), maar niet over je ander vershcil.

Terug naar “Loon”