loon ivm activaplan

furax187
Topic Starter
Berichten: 16

loon ivm activaplan

#1 , 04 aug 2011 19:10

Ik werk momenteel als interim bij een groot bedrijf ( wel als arbeider nu ) En aangezien het interim is, werken we dus via weekcontracten.
Nu zijn we al 4 weken wekelijks correct uitbetaald. En gisteren kreeg ik telefoon van mijn werkgever en deze vertelde me dat hij vermindering krijgt voor mij omdat ik in aanmerking voor een werkkaart / activaplan.

De voordelen voor een werkgever:

1) een gehele of gedeeltelijke vrijstelling van de betaling van werkgeversbijdragen voor sociale zekerheid in functie van de leeftijd en van de periode van inschrijving als niet-tewerkgestelde werkzoekende;
2) een activering van de werkloosheidsuitkering (werkuitkering genoemd). Deze uitkering wordt door de RVA aan de werknemer betaald en de werkgever mag dit bedrag aftrekken van het netto te betalen loon.

Mijn werkgever vertelde me dat ze dus een deel mij uitbetalen per week en dat de vakbond of RVA ( ik ben aangesloten bij een vakbond dus de vakbond maw ) mij de rest uitbetaald. Maar mijn werkgever sprak hier over 1000euro netto. Maar dit is te weinig.
Ik verdien nl. iets meer dan 1800euro netto per maand ( dus 4 weken gerekend ). En nu betalen ze mij maar 150euro per week uit. Dwz 600euro op 4 weken. Dan zou de vakbond mij dus iets meer dan 1200euro moeten uitbetalen.
Nu mijn vraag is klopt het inderdaad dat de vakbond of RVA de overschot bijlegt? En zal het inderdaad 1200euro zijn? Of betalen ze mij maar 1000euro uit? Want dan krijg ik 200euro netto minder uitbetaald en wat raden jullie mij aan indien dit het geval is?

PS: Op mijn loonbrief staat alles hetzelfde zoals mijn eerste loonbrieven toen ze die vermindering nog niet hadden doorgevoerd. Enkel staat er nu op mijn loonbrief bij diversen: 300euro - ( dat is dus die 300euro die de RVA of vakbond mij nog zou moeten betalen )

Dank bij voorbaat

Met vriendelijke groeten

furax187

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 aug 2011 21:23

Je loonbrief wordt berekend en daar staat het bedrag afgetrokken wat de vakbond zal uitbetalen. Als er per week 300 euro opstaat, zal de vakbond idd 1200 euro uitbetalen.

Reclame

Terug naar “Loon”