bedrijfswagen : privé gebruik ?

bosse2912
Topic Starter
Berichten: 2

bedrijfswagen : privé gebruik ?

#1 , 02 aug 2011 12:46

Ik had een vraag in verband met het privé gebruik van een firmawagen.
Ik dacht dat hiervoor steeds een minimum bedrag door de werknemer zelf moet worden betaald.

Op mijn loonfiche wordt er echter maandelijks een vast bedrag voor voordeel alle aard afgetrokken en bijgeteld.
Wil dit zeggen dat ik geen eigen bijdrage heb voor het gebruik van de firmawagen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 aug 2011 13:00

je wordt belast op het voordeel van alle aard. Dat gebeurt door een systeem van aftrekken en bijtellen. Uiteindelijk betaal je daar dus wel voor. Een extra voordeel (persoonlijke opties) kan je ook nog.

bosse2912
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 02 aug 2011 14:05

Ha ok, mijn gedachtengang zat dan fout.
Ik betaal dus enkel bedrijfsvoorheffing op het voordeel alle aard en dus niet het bedrag van het voordeel zelf...
Is dit meestal zo ?

Ik dacht dat er toch ook zoiets bestond als een persoonlijke bijdrage voor het privé gebruik van de firmawagen ?

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 02 aug 2011 14:31

Ik dacht dat er toch ook zoiets bestond als een persoonlijke bijdrage voor het privé gebruik van de firmawagen ?
Gewoonlijk wel :(

Terug naar “Loon”