loonclassificatie

prex
Topic Starter
Berichten: 22

loonclassificatie

#1 , 23 jun 2011 22:58

Hallo,

weet er iemand of bepaalde voordelen zoals een bonus gebonden zijn aan de titel van je functie of niet.
Zo heeft bij ons een Junior Sales Analyst een bonus, maar een Junior Sales Assistant niet.
Maar is het nu zo dat als je doorgroeit en de titel Analyst krijgt dat je dan ook automatisch (wettelijk) recht krijgt op een bonus door de loonclassificatie die aan de titel hangt. Of is dit iets dat je ook moet onderhandelen.
Kan iemand mij hierbij helpen want ik sta op het punt om door te groeien maar van personeelsdienst zaken heb ik eigenlijk maar weinig kaas gegeten en dan weet ik of ik mij moet voorbereiden op het bijvragen van een bonus al dan niet.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 jun 2011 23:34

Bij het ene bedrijf is de Junior Sales Assistant een verkapte orderpikker, bij het andere bedrijf is dat een internationale zakenman. Dus nee, titels zijn niet wettelijk gedefinieerd en of verloond, toch niet titels van deze aard.

Enkel indien er iets op CAO-vlak geregeld is, kan je eventueel een bepaalde verloning hebben bij een bepaalde benaming van een functie.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 24 jun 2011 14:11

Een bonus is een soort premie die eigenlijk afhangt van de resultaten van het bedrijf.
Kan ook wel eens 0 (nul) € bedragen.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jun 2011 15:12

Een bonus is een soort premie die eigenlijk afhangt van de resultaten van het bedrijf.
Kan ook wel eens 0 (nul) € bedragen.
Met als voordeel dat er ook vrijwel niets (zeg maar helemaal niets) van belastingen / voorheffing afgehouden wordt ;-) In het andere geval ben je meer dan de helft van je bonus kwijt aan onze (voor sommigen) sociale hangmat en vadertje staat.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Loon”