wettelijke vakantie dagen

Steven DW
Topic Starter
Berichten: 2

wettelijke vakantie dagen

#1 , 23 jun 2011 19:04

hoi

Ik heb volgend probleem:

Ik heb een nieuwe job sinds 25/05/2011 (bediende, pc209) en dit als interim. Het is denk ik wel de bedoeling dat ik na +- 6 maanden een vast contract zal krijgen.
Nu zijn er sinds 25/05 al 2 wettelijke vakantiedagen geweest:
2 juni hemelvaart (3juni verplichte brugdag)
13 juni pinkstermaandag (nog geen loonbrief over ontvangen)

op mijn wekelijkse loonbrief zie ik nu dat ik niet betaald ben voor 2 juni (brugdag staat ook niet vermeld de loonbrief)
Volgens het interimkantoor heb ik geen recht op die feestdag omdat ik geen maand anciënniteit heb in die nieuwe firma.

Kan dit mij zomaar geweigerd worden of zijn er instanties die dit uitbetalen

Alvast bedankt voor de tips.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 23 jun 2011 20:23

gaat het om 1 arbeidsovereenkomst van bepaalde duur of met weekcontracten (welke data's)
bvb 30/5 tot 1/6


kb 18/4/1974
Art. 9. De betaling van het loon voor een feestdag, een vervangingsdag of een inhaalrustdag valt ten laste van de werkgever die de werknemer op dat ogenblik in dienst heeft.
Art. 14. De werkgever blijft gehouden tot betaling van :
1° het loon voor één feestdag die valt in de periode van veertien dagen die volgt op het einde van de arbeidsovereenkomst of van de verrichting van de arbeid, voor zover de werknemer, zonder onderbreking die aan hem is toe te schrijven, gedurende een periode van vijftien dagen tot één maand in dienst van de onderneming is gebleven;
2° het loon voor de feestdagen die vallen in de periode van dertig dagen die volgt op het einde van de arbeidsovereenkomst of van de verrichting van de arbeid, voor zover de werknemer, zonder onderbreking die aan hem is toe te schrijven, gedurende een periode van meer dan één maand in dienst van de onderneming is gebleven.

http://www.horval.be/nl/interim.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Als uitzendkracht heb je eveneens recht op de feestdagen en de vervangingsdagen voor feestdagen die vallen tijdens je contract.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 23 jun 2011 20:41

de vraag is natuurlijk wat de EXACTE dagen van contract zijn van de werkgever...

Reclame

Steven DW
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 27 jun 2011 19:28

Sorry voor de late reactie

Ik ben dus werkzaam voor de interim sinds 25 mei '11
Dit met weekcontracten denk ik? (word wekelijks betaald)
dus:
25 - 27 mei
30mei - 1 juni (2juni feestdag, 3juni brugdag)
6 - 10 juni
14 - 17 juni (13juni feestdag)
20 - 24 juni
deze week lopende.

Terug naar “Loon”