Japanse firma in PC226

Scalle123
Topic Starter
Berichten: 26

Japanse firma in PC226

#1 , 07 jun 2011 00:22

Sinds een 7 tal maand ben ik werkende voor een Japanse firma met PC 226. In het verleden heb ik reeds in hetzelfde PC gewerkt, nl 18 jaar. Bij deze Japanse firma staat mijn teller opnieuw op 0 dwz dat ik mijn opgebouwde anciënniteit zoals daar zijn; 3 verlofdagen (1 extra verlofdag per 5 jaar), 1 verlofdag vak paritair comité en het overnemen van mijn reeds opgebouwde anciënniteit die mijn loon zouden beïnvloeden allemaal kwijt ben. Kan dit zomaar....de uitleg die ik krijg is nl "wij doen daar niet aan mee". Is een buitenlandse firma niet verplicht zich te schikken naar de Belgische wetgeving? Graag hulp want zou willen weten wat mijn rechten zijn en natuurlijk of de Japanse firma in zijn recht is of niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 07 jun 2011 03:18

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 07 jun 2011 07:56

een bedrijf waar je vroeger géén band mee had, is niet verplicht om je anciënniteit over te nemen. Er is geen Belgische wetgeving daarrond (er zijn wel in sommige PC's afspraken hierrond).

Reclame

Scalle123
Topic Starter
Berichten: 26

#4 , 07 jun 2011 22:51

Bedankt voor de feedback. Het is een bedrijf dat niet werd overgenomen of iets dergelijks. Heb ook kennis genomen inzake de verschillende afspraken in PC226, echter het is me niet duidelijk aangezien ik niet genoeg informatie in mijn bezit heb van mijn nieuwe werkgever.

Terug naar “Loon”