Uitbetaling feestdag

kippetje2007
Topic Starter
Berichten: 4

Uitbetaling feestdag

#1 , 03 jun 2011 16:47

Hallo,

Als jobstudent heb ik in een Spar op Pasen (24april2011) gewerkt.
Mijn loon per uur bedroeg €7.69/uur.
Dit werd echter niet dubbel uitbetaald, terwijl werknemers van Colruyt (dit behoort tot dezelfde groep) het wel dubbel krijgen.
Ik heb hier reeds voor gebeld naar de loondienst en zij beweren dat het nooit dubbel betaald wordt op een feestdag.
Ik vind persoonlijk dat ze toch al het personeel gelijk moeten behandelen en €7.69 /uur is toch geen hoog loon voor een feestdag?
Ik dacht dat werkgevers verplicht waren om feestdagen dubbel uit te betalen. Of ben ik hier mis in?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 jun 2011 22:12

welke spar was het? er zijn immers 2 afdelingen bij Spar afaik.

De rest van het antwoord hangt af van dit :)

(werkgevers zijn sowieso niet verplicht om feestdagen dubbel uit te betalen, maard a's een andere zaak, er bestaan andere systemen)

xena

#3 , 04 jun 2011 01:43

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 04 jun 2011 21:50

Het is wel zo dat er geen onderscheid mag zijn tussen tijdelijke werknemers en vaste werknemers. Indien u officieel werkt bij hetzelfde bedrijf als de personen die dubbel betaald werden (of eventueel door de interim bij tewerkgesteld bent), heeft u daar ook recht op. Kijk dus eerst goed na voor wie u werkte, en hoe andere werknemers van die firma die dag betaald werden.

Terug naar “Loon”