Brutosom ontslag vergoeding ontvangen wat met belastingen

lindeke
Topic Starter
Berichten: 14

Brutosom ontslag vergoeding ontvangen wat met belastingen

#1 , 03 mei 2011 16:46

Ik ben na 4 weken ziekte met dringende reden ontslagen. Via vakbond uiteraard werd dit aangevochten in de arbeidsrechtbank waar ik volledig in mijn recht werd verklaard. Pas na 2 jaar heb ik via deurwaarder mijn ontslagvergoeding van de firma ontvangen. Echter het brutobedrag. Na diverse maanden aandringen bij de vakbond (die dit als afgehandeld bekijkt) heb ik nog steeds geen afrekeningsloonfiche ontvangen van de firma. Gisteren via tax-on web, gecontroleerd of door de firma de verschuldigde bedragen aan rsz en BV naar de kruispuntdatabank zouden werden overgemaakt zodat ik rechtstreeks deze som RSZ en BV zou moeten betalen. Echter geen spoor. Uitbetaling van de bruto som is gebeurd juli 2010 op mijn rekening. Hoe de firma dit heeft ingeboekt is mij onbekend. Navraag daar doen is onmogelijk gezien de rechtzaak.
Wat nu ? Zelf aangeven, ttz de belastingen inlichten ??? Ik ken geen bedragen. Afwachten ? Verhoogd de som dan met intresten. Niets doen ? Wanneer verjaart dit anders b? Ik weet het niet meer.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 mei 2011 17:24

heb je geen loonfiche gekregen voor die periode?

lindeke
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 04 mei 2011 11:17

neen ik heb helemaal niets ontvangen. Vandaar dat ik op tax-on-web ben gaan zien of de firma deze zaken zou hebben doorgeven rechstreeks. Dit is echter niet zo. Ik weet niet hoe zij deze betaling hebben ingeboekt in hun boekhouding.

Reclame

xena

#4 , 04 mei 2011 11:56

best mogelijk dat het een belastingsvrije schadevergoeding is , wat is er u juist toegekend ?
waarom stel je de vraag niet aan degene u vertegenwoordigd heeft , die heeft het volledige dossier ;

http://www.securex.eu/lex-go.nsf/vwNews ... enDocument" onclick="window.open(this.href);return false;

lindeke
Topic Starter
Berichten: 14

#5 , 04 mei 2011 23:00

Ik heb mijn ontslagvergoeding gekregen inclusief de verschuldigde eindejaarspremie maar het brutobedrag zoals werd berekend door de vakbond vermeerders met intresten omdat ik er 2 jaar heb op gewacht. de vakbond beschouwd dit al afgehandeld ! En ze steken er geen tijd meer in. Hierdoor zijn ze uiteraard straks een lid kwijt.
Dus weet ik echt niet wat doen hiermee.

Terug naar “Loon”