geen vergoeding voor vertaling

AmberMessi
Topic Starter

geen vergoeding voor vertaling

#1 , 26 apr 2011 17:54

Beste,

Ik ben een studente vertaler tolk en ik wou graag in mijn vrije tijd bezig zijn met vertalen als extra oefening. Daarom wou ik vorige zomer op internet een advertentie plaatsen waarin stond dat ik gratis documenten e.d. wou vertalen voor mensen. Ik wist echter niet of dit een vorm van broodroof was (t.o.v. vertaalbureaus) en daarom had ik een mail gestuurd naar een vertaalbureau met de vraag of ik dit wettelijk gezien mocht doen (die advertentie plaatsen). Dat bureau heeft me toen geantwoord dat het inderdaad een vorm van broodroof zou zijn maar als ik wilde, konden zij mij af en toe wel een vertaalopdracht opsturen. Ik zag dit als een kans en heb toen ook geantwoord dat ik dat heel graag zou willen doen.