maaltydcheqeus

terhoeve
Topic Starter
Berichten: 1

maaltydcheqeus

#1 , 12 apr 2011 19:52

ik zou om een bepaalde reden willen weten hoe het zit met maaltydcheqeus;moet een werkgever er op betalen en hoeveel op een maaltydcheqeu van 5.58 of hoeveel voordeel doet hij ermee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 apr 2011 20:43

het enige wat bepaald is, is dat een werknemer minstens 1,09 euro moet betalen voor een maaltijdcheque. De totale waarde van zo'n cheque mag maximaal 7 euro zijn. De maximale bijdrage van een werkgever is dus 5,91 euro, maar in principe mag hij er voor kiezen om zelf niks bij te dragen (wat natuurlijk niet slim zou zijn). Op een cheque van 5,58 euro is zijn bijdrage dus tussen 0 en 4,49 euro.

Het voordeel is (onder andere) afhankelijk van het loon van de werknemer, is niet simpelweg te berekenen.

De effectieve kostprijs hangt af van z'n deal met de verdeler van de maaltijdcheques. De kostprijs voor de aanmaak zal afhangen van de hoeveelheid.

RainDream
Berichten: 43

#3 , 02 mei 2011 14:57

Inderdaad.
Zolang ze onder de 7 euro zit, dan moet de WG geen rsz enzo op betalen. Dus iedereen blijft wel onder de 7 euro.
Wat de kosten betreft, het bedrijf bij wie ik MC's bestel, rekent een minimum van 25 euro 'verwerkingskosten' aan (als je bv. maar één werknemer hebt).
Maar nu we met een grotere groep zitten, vragen ze een bepaald %, ik denk tussen 10 & 15%.

Reclame

Terug naar “Loon”