Afschaffing representatiekosten

LienO
Topic Starter
Berichten: 1

Afschaffing representatiekosten

#1 , 27 mar 2011 13:06

Ik werk al 14 jaar voor dezelfde firma, met hoofdkantoor en HR in Duitsland, wel voor Belgische onderneming.
Ik werk sinds 6 jaar als vertegenwoordiger en dit met schitterende resultaten.
De firma is in handen van een vermogensbank, de winsten zijn giga.
Ik heb nu al op 3 maanden meer dan de helft va de omzet van vorig jaar gedaan.
Vorig jaar hebben ze mijn bonus als drastisch ingekort.
Ik heb 2 maanden moeten 'zagen' om de indexaanpassing van januari 2011 voor paritair comité in orde te krijgen. Dit is nu eindelijk in orde.
Vorige week kreeg ik een brief vanuit Duistland, waarin ze me vertellen dat het niet langer mag van de Belgische wetgever om het forfaitaire bedrag als representatiekost van € 200,00 netto verder uit te betalen.
Wij zijn maar met 7 werknemers in België. Dus is er geen vakbond aanwezig.
Klopt dit nieuws ivm deze representatiekost?
Dank,
LienO

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 mar 2011 13:12

kan je die representatiekosten bewijzen? dan is er geen probleem voor de fiscus. Als je die echter niet kan bewijzen, dan lijkt me 200 euro nogal hoog.

En 't is niet omdat er geen vakbond aanwezig is, dat je niet naar een vakbond kan stappen.

basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#3 , 28 apr 2011 19:28

Lien,

De bank in kwestie moet daarover een akkoord met de fiscus maken.
Zelf bankier zijnde bij een grootbank, kan ik bevestigen dat verschillende commerciële fucties een representatievergoeding krijgen gaande van 100 tot 200 €. Hangt natuurlijk af van de geloofwaardigheid. Een kantoordirecteur van een bank zal al vlug op de voetbal een pint moeten trakteren, naar het mosselfest van de toneelkring of steakdag van de turnkring gaan. Allemaal uitgaven waar je geen factuur of BTW briefje kan inbrengen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Loon”