vrouw ten laste

xena

Re: vrouw ten laste

#16 , 08 feb 2012 14:46

bedankt jpv. we moeten we dan meer of minder personenbelastingen betalen(of maakt dat gn verschil)?
(zoals reeds eerder vermeld) je kan niet ten laste zijn van uw man , daarom is het (financieel) beter om een loopbaanonderbreking te doen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#17 , 08 feb 2012 15:01

xena, dat laatste is ook onzin. Het is niet omdat je niet ten laste kan zijn, dat dit financieel niet interessant kan zijn.

Loopbaanonderbreking is niet inn alle gevallen een recht, zeker nu niet (strengere ancienniteitsvoorwaarden)

@OP (allez, de derde OP): dat maakt dan in principe geen verschil.

xena

#18 , 08 feb 2012 15:36

xena, dat laatste is ook onzin. Het is niet omdat je niet ten laste kan zijn, dat dit financieel niet interessant kan zijn.

Loopbaanonderbreking is niet inn alle gevallen een recht, zeker nu niet (strengere ancienniteitsvoorwaarden)

@OP (allez, de derde OP): dat maakt dan in principe geen verschil.
financieel en fiscaal gezien is in dit geval elke vorm van inkomen interessanter dan geen inkomen

kan u aan de hand van bovenstaande gegevens het mogelijke recht op loopbaanonderbreking uitsluiten ?

Reclame

xena

#19 , 08 feb 2012 16:19

lijkt het ons beter dat ik full time huismoeder ben.
indien er geen recht op een loopbaanonderbreking is of je dit niet wenst . doe dan een vrijwillige verzaking neem hiervoor best contact op met je vakbond of rva . je ontvangt dan niks maar je behoud je rechten gedurende 3 jaar .

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#20 , 08 feb 2012 16:19

waar sluit ik het recht op loopbaanonderbreking uit? Ik sluit het niet uit, zeg enkel dat hiet niet altijd een recht is.

fiscaal gezien is trouwens niet elke vorm van inkomen interssanter dan geen inkomen.

xena

#21 , 08 feb 2012 16:49

waar sluit ik het recht op loopbaanonderbreking uit? Ik sluit het niet uit, zeg enkel dat hiet niet altijd een recht is.

fiscaal gezien is trouwens niet elke vorm van inkomen interssanter dan geen inkomen.
ik weet dat er enkele uitzonderingen zijn dat je minder overhoud door meer te verdienen maar die zijn hier niet van toepassing men gaat altijd meer overhouden indien men enkele honderden euro's per maand ontvangt voor een loopbaanonderbreking en niet onbelangrijk is het behoud van rechten voor de vrouw in deze in geval het misloopt kan het over duizenden euro's gaan

zit juist een bundel van de vakbond in de brievenbus met de belangrijke wijzigingen

tijdskrediet
-zonder motief beperkt tot 1 jaar voltijds equivalent
-zorgverloven beperkt tot 4 jaar
-landingsbanen vanaf 55 jaar ipv 50 jaar (1/2 of 1/5)
beperkte gelijkstelling van de jaren voor 60jaar
volledige gelijkstelling op + 60 jaar voor slechts één jaar

dus je kan toch nog altijd minstens 1 jaar tijdskrediet nemen

vertel eens ; hoeveel extra inkomen levert dit maandelijks op indien men hiervoor kiest , kwestie van de juiste keuze te kunnen maken

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#22 , 08 feb 2012 23:27

je moet aan de ancienniteitsvoorwaarden voldoen, wat je hier totaal niet weet.

De rest zoek je zelf maar op :)

orfelia verscheure
Berichten: 20

#23 , 09 feb 2012 06:56

ik heb al een jaar tijdskrediet opgenomen. ik ben van november 2010 tot eind oktober 2011 in tijdskrediet gegaan. ben dn vanaf eind november in zwangerschapsverlof gegaan en op 15 dec ben ik bevallen van ons derde kindje.

xena

#24 , 09 feb 2012 16:35

ik heb al een jaar tijdskrediet opgenomen. ik ben van november 2010 tot eind oktober 2011 in tijdskrediet gegaan. ben dn vanaf eind november in zwangerschapsverlof gegaan en op 15 dec ben ik bevallen van ons derde kindje.
ouderschapsverlof ???

al eens geinformeerd om een vrijwillige verzaking te doen bij de rva (eventueel per email) is een beetje een veiligheid inbouwen is eigenlijk een schorsing van je loopbaan ipv een stopzetting waardoor je een aantal belangrijke rechten blijft behouden

orfelia verscheure
Berichten: 20

#25 , 09 feb 2012 18:53

ouderschapsverlof neem ik op van 23 feb tot 23 mei. ik denk niet dat het werk ermee zou akkoord gaan als ik nu loopbaanonderbreking zou vragen en mij ontslaan willen ze niet dus veel keus heb ik niet...ik vraag me wel af of we dan meer of minder persoon belastingen moeten betalen als ik gn inkom heb

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#26 , 09 feb 2012 19:20

ouderschapsverlof neem ik op van 23 feb tot 23 mei. ik denk niet dat het werk ermee zou akkoord gaan als ik nu loopbaanonderbreking zou vragen en mij ontslaan willen ze niet dus veel keus heb ik niet...ik vraag me wel af of we dan meer of minder persoon belastingen moeten betalen als ik gn inkom heb
Hoe minder inkomen hoe minder belastingen...de evidentie zelve.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

orfelia verscheure
Berichten: 20

#27 , 09 feb 2012 19:33

ale dan is alles voordeelig als ik het zo lees... kan ik mijn opzeg doen in mijn ouderschapsverlof? zodat ik niet meer terug hoef te gaan

orfelia verscheure
Berichten: 20

#28 , 09 feb 2012 19:48

ale dan is alles voordeelig als ik het zo lees... :D kan ik mijn opzeg doen in mijn ouderschapsverlof? zodat ik niet meer terug hoef te gaan

xena

#29 , 10 feb 2012 01:27

ale dan is alles voordeelig als ik het zo lees...
met die verstande dat het gezamelijk totaal netto inkomen altijd lager zal zijn dan dat je wel een inkomen hebt

ouderschapsverlof schorst de opzeggingstermijn niet als je ontslag neemt

orfelia verscheure
Berichten: 20

#30 , 11 feb 2012 19:26

dat je minder hebt als je maar één inkomen hebt lijkt me idd logisch maar dat moeten we dan afwegen tegen de voordelen van thuis blijven natuurlijk(kindjes niet naar de opvang doen) er voordurend zelf kunnen voor zorgen enz...

Terug naar “Loon”