kosten voor wagen : correcte berekening

bartvdv
Berichten: 1911

Re: kosten voor wagen : correcte berekening

#16 , 24 mar 2011 08:17

Tja, als mijn werknemer persé een stofjas van Armani of een werktuigriem van Gucci wil kopen, dan kan ik hem dat toch moeilijk verbieden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 24 mar 2011 09:30

wet 11/2/1946
Art. 103bis3. Het is verboden de werknemers toe te staan hun eigen werkkledij aan te schaffen en er henzelf het onderhoud van te laten verzekeren.

wat men zoal kan verstaan onder , het is verboden .
Maar wat is juist verboden? Is het verboden om de werknemers het onderhoud van de werkkledij te laten verzekeren, nadat hen toegestaan is dit zelf te kopen? Of is het verboden om hen toe te staan het zelf te kopen?

In het eerste geval mogen ze de kledij wel zelf kopen, maar mag de werkgever en het onderhoud ervan niet laten verzekeren.

In het tweede geval mogen ze zelfs de kledij zelfs niet kopen.

Beetje dubbelzinnige wettekst, als je het mij vraagt. Kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#18 , 25 mar 2011 20:40

wet 11/2/1946
Art. 103bis3. Het is verboden de werknemers toe te staan hun eigen werkkledij aan te schaffen en er henzelf het onderhoud van te laten verzekeren.
niemand verbied je extra werkkledij aan te schaffen die je nuttig vindt.
wat men zoal kan verstaan onder , het is verboden .
dat de werkgever de werkkledij moet verschaffen. Wat niet wil zeggen dat de werknemer niet het recht heeft om andere werkkledij (die hem bvb meer aanstaat) aan te kopen.

Reclame

xena

#19 , 25 mar 2011 23:07

dat de werkgever de werkkledij moet verschaffen. Wat niet wil zeggen dat de werknemer niet het recht heeft om andere werkkledij (die hem bvb meer aanstaat) aan te kopen.
en die zal de werknemer dan thuis kunnen dragen voor het gras af te maaien aangezien het voor de werkgever verboden is dit toe te staan

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 26 mar 2011 12:21

[quote="xenaHet is verboden de werknemers toe te staan hun eigen werkkledij aan te schaffen en er henzelf het onderhoud van te laten verzekeren.[/quote]
Stel nu: ik ben naaktdanseres!!! :lol: Mag ik dan mijn eigen vel niet dragen, en mag ik mij niet zelf wassen? :lol: :lol: :lol:

xena

#21 , 26 mar 2011 13:16

[quote="xenaHet is verboden de werknemers toe te staan hun eigen werkkledij aan te schaffen en er henzelf het onderhoud van te laten verzekeren.
Stel nu: ik ben naaktdanseres!!! :lol: Mag ik dan mijn eigen vel niet dragen, en mag ik mij niet zelf wassen? :lol: :lol: :lol:[/quote]

stel dat je hiervan even een filmpje post ter verduidelijking . kan heel bevorderend werken vorig jaar stond er een vrouwelijk iemand ongewild in haar blootje op het internet foto's gingen in snel tempo rond bij de collega's foto's werden opgehangen op de werkplaats en nu is ze bevorderd tot diensthoofd

in het kb 6/7/2004 betreffende de werkkledij art 2 word bepaald wat werkkledij is

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#22 , 28 mar 2011 20:23

dat de werkgever de werkkledij moet verschaffen. Wat niet wil zeggen dat de werknemer niet het recht heeft om andere werkkledij (die hem bvb meer aanstaat) aan te kopen.
en die zal de werknemer dan thuis kunnen dragen voor het gras af te maaien aangezien het voor de werkgever verboden is dit toe te staan
correctie: het is de werkgever NIET verboden eigen werkkledij te dragen (tenzij deze werkkledij de veiligheidsvoorschriften schendt). 't zou nog mooi zijn...

Als je elk woord letterlijk wil nemen, moet je het ook écht letterlijk nemen en aanschaffen niet met dragen gelijkstellen.

xena

#23 , 28 mar 2011 20:53

correctie: het is de werkgever NIET verboden eigen werkkledij te dragen
waar haal je dat weeral vandaan ? zal al straf zijn dat de de werkgever zijn eigen werkkledij niet mag dragen

en kan je eens uitleggen hoe je eigen werkkledij gaat dragen zonder het eerst aan te schaffen

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#24 , 29 mar 2011 13:10

werkgever moet werknemer zijn in m'n post.

Waar staat ergens dat de werknemer géén eigen werkkledij mag aanschaffen? Een verbod voor de werkgever telt niet voor de werknemer.

Terug naar “Loon”