Doorbetaald tijdens cursus?

hoe-zit-het?
Topic Starter
Berichten: 4

Doorbetaald tijdens cursus?

#1 , 11 mar 2011 19:05

Hallo allemaal.

Wij hebben laatst op het werk een cursus gehad over de producten die wij gebruiken. Deze cursus heb ik dus moeten volgen voor het werk. Zelf heb ik hier helemaal niets aan.
Nu heb ik het idee dat mijn baas mij hiervoor niet wilt doorbetalen. Maar mag dat wel?
Want mij lijkt het toch dat als ik een cursus moet volgen voor het werk ze me daar ook voor moeten vergoeden? Ik vind het weer een ander verhaal als het een cursus is waar ik zelf ook dingen van opsteek of die ik later zelf nog kan gebruiken. Maar dat is nu dus niet het geval.

Iemand een idee of ik in mijn recht sta of mijn baas?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 mar 2011 22:13

je moet doorbetaald worden

hoe-zit-het?
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 12 mar 2011 13:10

Oke dan weten we dat ook weer.

Bedankt voor je antwoord!!

Reclame

xena

#4 , 12 mar 2011 19:27

Oke dan weten we dat ook weer.

Bedankt voor je antwoord!!
heeft je werkgever zich geinformeert of zij geen opleidingcheques konden aanvragen voor deze opleiding ?

hoe-zit-het?
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 13 mar 2011 22:42

Het was een opleiding in de zaak, omdat we met een ander merk gaan werken. Dus denk niet dat opleidingscheques daar dan op van toepassing zijn.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 mar 2011 10:52

Niet dat het erg veel verschil maakt, maar was het tijdens de werkuren? In dat geval zou ik zeker niet weten waarom uw baas niet zou doorbetalen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

EvilFreD
Berichten: 677

#7 , 15 mar 2011 12:17

Iedere werkzaamheid die je voor een werkgever doet dient betaald of gecompenseerd te worden.
Of dat nu zijn hond uitlaten, of een cursus is of je gewone werkzaamheden.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

hoe-zit-het?
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 18 mar 2011 09:39

Ik heb ondertussen ook contact opgenomen met de vakbond en het is precies zo als EvilFreD zegt.

Toch bedankt om mee te denken!

xena

#9 , 18 mar 2011 11:29

Ik heb ondertussen ook contact opgenomen met de vakbond en het is precies zo als EvilFreD zegt.
dient betaald of gecompenseerd te worden.
of gecompenseerd , hoe ?

EvilFreD
Berichten: 677

#10 , 18 mar 2011 11:38

recup?
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

xena

#11 , 18 mar 2011 12:59

recup?
is ook betaald

maar hoe ga je uren recupereren voor een prestatie tijdens je gewone uren

EvilFreD
Berichten: 677

#12 , 18 mar 2011 13:16

Je gewone uren zijn altijd betaald, zelfs als je werkgever je niets laat doen.
compensatie kan van alles zijn, als jij instemt. Al geeft ie je een tros druiven om zijn auto te wassen.
Als je akkoord bent met evenveel uren minder werken als de duur van de cursus is daar niets op tegen (eventueel met inachtneming van overurenpercentage).

Ik heb trouwens toch ook niet gezegd dat een cursus tijdens je gewone uren, bovenop je gewone loon óók nog gecompenseerd moet worden? Dat zou helemaal mooi zijn!
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Terug naar “Loon”