Beste forumleden,
Ik heb vrijwillig op 31 januari 2011 een bedrijf verlaten. Ik heb van hen dan mijn vakantiegeld uitbetaald gekregen en wacht nu op mijn vakantieattest. Nu krijg ik te horen dat ze dat niet kunnen afleveren omdat blijkbaar in april 2009 mijn vakantiegeld mis aangerekend is geweest. Ik heb een bedienden contract van onbepaalde duur en het sociaal secretariaat had mij volgens hen een loonbrief gestuurd met daarop een negatief saldo. Ze hebben dit echter niet van mijn loon afgehouden. Nu wil mijn vorige werkgever dit geld gewoon terugvorderen alvorens mij een vakantie attest te geven. Mijn vraag is kan hij dit zo maar doen daar dit dateert van meer +-2 jaar geleden zeker aangezien ik dit geld al lang heb uitgegeven en ik dit geen redelijke termijn vind om het terug te vorderen. Te meer omdat ik eigelijk moet boeten voor een fout die zij (werkgever + sociaal secretariaat) hebben begaan.
Wat zijn mijn opties en wat raden jullie aan?
Hartelijk bedankt
Basiel