'autovergoeding'

Kristientje
Topic Starter
Berichten: 1

'autovergoeding'

#1 , 31 jan 2011 13:38

Dag allen,

Ik zit in onderhandeling mbt een nieuwe job waarvan de werkgever geen firmawagen aanbiedt =bedrijfspolitiek (terwijl ik die nu wel heb). Wel willen ze een soort (netto) vergoeding/ maand aanbieden om me toch enigzins tegemoet te komen. Is er een mogelijkheid (naast 'kosten eigen aan werkgever' want dit is beperkt tot € 210) om mij maandelijks een soort toelage te kunnen geven of een eenmalige bonus?

Alvast dank voor advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jan 2011 16:13

Ik zou proberen om er gewoon voor te zorgen dat je naast die "kosten eigen aan de werkgever" een hoger (netto)loon krijgt (dus een hoger brutoloon), zodat dit een verworven recht is. Een bonus om de zoveel tijd kan men je gewoon weigeren na een aantal keer, en dan heb je geen been om op te staan.

Als die wagen ééntje met tankaart was, reken dan maar dat dit jou een maandelijks netto voordeel opleverde van honderden euro's (op zijn minst 400 € in de maand, als je alle kosten voor een kleine wagen even in rekening brengt: aankoop wagen, taxen, verzekering, onderhoude, brandstof, ...). Laat je dus niet met een kluitje in het riet sturen door je nieuwe wergever. Bereken zelf hoeveel je bruto meer moet verdienen om netto het bedrag over te houden dat overeenkomt met de waarde van je bedrijfswagen, en stel gewoon dat brutoloon voor.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Loon”