Ontslagen verlof belasting

Tania01
Topic Starter
Berichten: 20

Ontslagen verlof belasting

#1 , 26 jan 2011 19:06

Hallo,

Ik ben in 2010 ontslagen, en heb 4 maanden opzegvergoeding gekregen.
Ik ben 3 weken erna beginnen werken tot het einde van het jaar en heb niet al mijn verlofdagen opgenomen.
Bij mijn ontslag had ik nog 17 dagen. Ik heb er maar 3 opgenomen, maar ben wel 3 weken thuis geweest tussen mijn beide contracten.
Mijn vraag is nu: Gaat dat nu extra belast worden omdat ik zogezegd 14 dagen van mijn jaarlijks verlof niet heb genomen ?

Daarnaast heb ik ook nog 8 ADV dagen laten uitbetalen.

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 jan 2011 06:13

geen enkele euro loon/vakantiegeld wordt extra belast. Men belast gewoon je totaal inkomen van 2010. Afhankelijk van de bedrijfsvoorheffing die er vanaf ging en je nieuw loon, kan het zijn dat je geld terugkrijgt/moet bijbetalen. Nu is het moeilijk om daarover iets te zeggen.

Lightning

#3 , 28 jan 2011 08:54

Ik dacht dat opzegvergoedingen apart belast werden aan de gemiddelde aanslagvoet van het voorgaande jaar. In dit geval opzegvergoeding uitgekeerd in 2010, dus belast aan gemiddelde aanslagvoet van AJ2010 (inkomsten 2009).

Reclame

Terug naar “Loon”