PC 111 Eindejaarspremie

bart3800
Topic Starter
Berichten: 3

PC 111 Eindejaarspremie

#1 , 17 jan 2011 18:19

Ik werk als productiearbeider onder het PC 111 (metaal). Nu zijn er op mijn werk enkele onduidelijkheden voor de baas wat hij wel en niet moet uitbetalen.

Sinds enkele jaren veranderde het PC enkele keren, dit van Chemie tot textiel en metaal. Voor het werk wat wij doen is er namelijk niet een specifiek PC dat volledig past (verwerken van hoogtemperatuurisolatie).

Er is al enkele keren een sociale inspectie langsgeweest om proberen vast te stellen waar we het best in thuis horen, maar zonder resultaat. Sinds vorig jaar zitten we dus bijgevolg in PC 111.

Mijn vraag is nu: Is mijn baas verplicht om de eindejaarspremie van PC 111 uit te betalen of mag hij dit uitstellen tot er definitief een toepasselijk PC wordt gevonden. Hetzelfde geldt voor de ecocheques, deze stonden op de loonbrief van november, maar zijn tot op heden ook nog niet uitgedeeld.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken
Berichten: 263

#2 , 23 jan 2011 09:37

een eindejaars premie is een gunst

GB2702
Berichten: 232

#3 , 23 jan 2011 10:22

Normaal gezien als op de loonfiche staat dat u recht hebt op ecocheques dan moeten deze ook al door de werkgever aangevraagd zijn en heeft de werkgever er ook een bijdrage voor betaald. Ik raad u aan om nogmaals te gaan informeren voor deze cheques daar de werkgever deze dus ook moet hebben...

Reclame

Terug naar “Loon”