car policy

chacha
Berichten: 64

Re: car policy

#16 , 22 jan 2011 10:16

Als je de 20.000 km per jaar haalt voor werkgever-klant (of woning-klant indien werkgever eigenlijk geen werkplek is), kan je ook km vergoeding vragen.
Onder de +- 610 EUR per maand is geen verantwoording nodig. Erboven moet je de kosten kunnen bewijzen (geen probleem met een A6).
Dit is voor de werkgever fiscaal heel gunstig en voor jou misschien ook daar je geen voordeel belasting betaalt. En je rijdt met wat je wil.
Het bedrag per km wordt jaarlijks herzien (zie http://www.bfak.be/frames/welkom.htm" onclick="window.open(this.href);return false;).

Ik heb 6 jaar forfaitair 610 EUR per maand gekregen (voor een Avensis).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
prrrrrtprrrrrt
Berichten: 64

#17 , 23 jan 2011 17:18

Laat ons stellen dat de Belgische regering aan een inhaaloperatie bezig is inzake de voordelen die bedrijfswagens opleveren.
Zo zal men op zijn minst over een aantal jaar dan op gelijke tred komen tov andere europese landen.
In Frankrijk mag een directeur al blij zijn als hij achterzetels in zijn Clio-ke krijgt. Een gewone vtw rijdt daar rond zonder
achterzetels. Fiscaal is dat een totaal andere wereld. Feit is dat wij hier natuurlijk meer belasting betalen. Maar toch we zijn
helemaal niet slecht af. Ik vind dan ook dat alleen persoonlijke argumenten omtrent een bedrijfswagen niet kunnen want het
is nog altijd een gunst en geen verworven recht. Een auto kan als ik mij niet vergis direct worden weggenomen en vervangen door
een bruttoloon. Dan ben je zeker slechter af ook als dat cijfermatig niet blijkt.

chacha
Berichten: 64

#18 , 14 apr 2012 18:35

Ik ken iemand van boven de 2m en die liet voor zo'n 500 EUR de stoelrail vervangen door een langer exemplaar (bmw x3).
Probleem opgelost.

Reclame

Terug naar “Loon”