werkkaart

vern
Topic Starter
Berichten: 2

werkkaart

#1 , 14 jan 2011 17:36

Hé,

Is hier iemand goed op de hoogte van RVA-regels? Probeer nl. al de hele middag de RVA te bereiken, maar zij hebben blijkbaar 'collectieve dienstvergadering'. 't Gaat om 't volgende. Werknemer aangeworven met vervangingscontract in kader van Activa win-win. Contract ten einde. Werknemer thuis. Na een maand (we zijn intussen 2011!!) willen wij de werknemer terug aanwerven.
Enerzijds vind ik 'de regels voor herindienstneming van een werknemer, nog steeds in het bezit van dezelfde werkkaart'. Dit zou dus voor ons gelden. Dit zou betekenen: Nog 7 maanden een bepaald bedrag nettokorting op het loon van de werknemer + nog eens 16 maanden een iets lager bedrag nettokorting op het loon van de werknemer.
Anderzijds vind ik bij de algemene regels i.v.m. Activa dat er in 2011 een aanpassing plaatsvindt. Voor een indienstname in 2011 wordt de nettokorting op het loon beperkt tot een duurtijd van 12 maanden.
Welke van beide regels is op ons van toepassing? Die van 2011 omdat het om een 'nieuwe' indiensttreding gaat of nog die van 2010 omdat het om een 'hernieuwde' indiensttreding gaat? Of is het een combinatie van beide? En zoja, op welke manier dan? Krijgen we dan in totaal maar 12 maanden loonkorting en hebben we dus nog maar 7 maanden tegoed? Of krijgen we vanaf 2011 nog 12 maanden, dus nog 7 maanden hoger bedrag + nog 5 maanden lager bedrag loonkorting?

Iemand een idee?
Had gepland van 't weekend mijn 'begrotingen' en 'rendementen' te berekenen en die loongegevens zouden een heel verschil maken! Dus als iemand 't weet, alvast merci!
Grtjs.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”