kan dit zomaar Xtransport

mary
Topic Starter
Berichten: 20
Locatie: mechelen

kan dit zomaar Xtransport

#1 , 12 jan 2011 09:51

Het is hier met X, en ik vraag U om hulp.
Zoals je al wel zal weten, rommelt het hier bij ons, en wij zoeken naar een geschikte oplossing.
Op 10 januari 2011 is er ondernemingsraad geweest, en blijkbaar zijn daar dingen besloten die niet door de beugel kunnen.
Zo gaat het de ronde dat onze baas, Y 45 minuten per dag van onze gepresteerde uren wil aftrekken van ons
loon. Hij wil dit blijkbaar echt doordrijven, en onze afgevaardigen van de vakbond (ACV) durven niet op tafel kloppen.
Wat kunnen wij doen om hier tegen in te gaan, en welke procedure moeten we daarvoor volgen? Want er zijn ondertussen
al veel collega's die bij mij te rade komen om hen te helpen, maar zolang ik niet in de ondernemingsraad zit, kan ik niets doen.
Kan ik nieuwe verkiezingen eisen, aangezien er bepaalde personen niet meer in die raad zitten, die er eigenlijk wel moeten zijn,
en de anderen zijn naar mijn vermoeden omgekocht, anders zouden ze al lang de poorten hebben gesloten.
Tot hiertoe klopte mijn loon altijd, aangezien ik alles perfect ingeef in mijn boordcomputer, plus in mijn agenda. Dus als nu blijkt
dat het bij het volgende loon het loon niet overeenstemt met mijn schijven, dan zal het bij de rest zeker niet kloppen, aangezien ik
heel precies ben, en alles perfect ingeef. Indien dit niet in orde zou zijn, kan ik dan klacht neerleggen bij jullie, en gaan jullie er dan
iets aan doen, of moet ik rechtstreeks naar de rechtbank stappen? Indien jullie er niets aan kunnen doen, welke stappen moet ik
dan het beste ondernemen.
Hopend op een postieve reactie, dank ik U op voorhand.

Vriendelijke groeten, X

P.s.: Ik wil er echt voor gaan voor mijn collega's!!!!

[Geen namen van bedrijven of personen, zie forumregels:Vandebos]
als je geld hebt kan je geholpen worden
maar mensen met weinig trek u krijt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”