intrekken opslag

pessimistje
Topic Starter
Berichten: 7

intrekken opslag

#1 , 08 dec 2010 17:05

Ik kreeg onlangs een loonopslag toegekend. Hierover staat niks op papier, alles was mondeling. Ik heb ook al enkele malen dit hoger loon betaald gekregen. Na enkele woordenwisselingen met mijn werkgever, zegt die nu dat hij de opslag weer afneemt. Kan dit zomaar?
Als hij inderdaad minder zou uitbetalen volgende keer, kan ik dit dan inroepen als eenzijdige opzegging van het contract door de werkgever, of wordt dit een onmogelijke zaak?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 08 dec 2010 17:54

zegt die nu dat hij de opslag weer afneemt. Kan dit zomaar?
zal te zien zijn hoe hij dit formuleert , stel dat de werkgever opgeeft als reden dat er per vergissing teveel loon is betaald

burgerlijk wetboek 21/3/1804
Art. 1315. Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen.

Art. 1376. Hij die bij vergissing of met zijn weten iets ontvangen heeft dat hem niet verschuldigd was, is verplicht het terug te geven aan degene van wie hij het ontvangen heeft zonder dat het verschuldigd was.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 08 dec 2010 19:01

kan hij niet zomaar doen als dit een "gewoonte" was. Gezien je het al enkele keren uitbetaald is en waarschijnlijk ook niet een bedrag is dat weinig waarschijnlijk is (bvb een opslag van 300%), lijkt het me effectief te behouden.

Reclame

Terug naar “Loon”