Elektronische maaltijdcheques - bijzondere voorwaarden

Alexia
Topic Starter
Berichten: 13

Elektronische maaltijdcheques - bijzondere voorwaarden

#1 , 02 dec 2010 15:22

Elektronische maaltijdcheques kunnen vanaf 1 januari 2011 gebruikt worden. Om vrijgesteld te zijn van RSZ-bijdragen moeten elektronische maaltijdcheques zowel aan de voorwaarden voor papieren maaltijdcheques als aan een aantal bijkomende voorwaarden specifiek voor elektronische maaltijdcheques voldoen.

In het Belgisch Staatsblad van 23 november werden twee koninklijke besluiten gepubliceerd. Het eerste behandelt de voorwaarden waaraan elektronische maaltijdcheques dienen te voldoen en het tweede regelt de erkenning van de uitgevers van elektronische maaltijdcheques.

De elektronische maaltijdcheque dient aan een aantal bijzondere voorwaarden te voldoen.

Lees het volledige artikel:
http://www.lexalert.net/elektronischemaaltijdcheques

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 02 dec 2010 19:22

Elektronische maaltijdcheques kunnen vanaf 1 januari 2011 gebruikt worden. Om vrijgesteld te zijn van RSZ-bijdragen moeten elektronische maaltijdcheques zowel aan de voorwaarden voor papieren maaltijdcheques als aan een aantal bijkomende voorwaarden specifiek voor elektronische maaltijdcheques voldoen.
en waar gaat de werknemersbijdrage naartoe ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 02 dec 2010 20:31

"De werknemerstussenkomst bedraagt per maaltijdcheque maximaal €1,09."

klopt echter niet: moet "minimaal 1,09 euro" zijn, als ik het goed voor heb.

Reclame

xena

#4 , 03 dec 2010 02:40

"De werknemerstussenkomst bedraagt per maaltijdcheque maximaal €1,09."

klopt echter niet: moet "minimaal 1,09 euro" zijn, als ik het goed voor heb.
en waar gaan die centen naartoe ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 03 dec 2010 07:02

wordt afgehouden van het loon, dus gaat nergens naartoe, maar wordt gewoon minder loon betaald... Werkgever financieert daarmee de kost van de maaltijdcheques die hij geeft...

ik zie niet in wat daar vreemd aan is?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 dec 2010 13:42

en waar gaan die centen naartoe ?
Heu??? Als ik iets meer dan 1 € betaal, om een maaltijdcheque van meer dan 6 € in de plaats te krijgen, dan ga ik me niet afvragen waar die 1 € naartoe gaat, hoor. Als iemand me 500.000 € aanbiedt in ruil voor 100.000 € van mijn centen, dan ga ik daar graag op in, zonder me af te vragen waar "mijn" 100.000 € dan wel voor gebruikt wordt.

Tja, zal wel eigen zijn aan vakbondsmensen, zeker? In elke tegemoetkoming van de werkgever een "hidden agenda" zoeken? :wink:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Loon”