interest op loon

Calypoter
Topic Starter
Berichten: 2

interest op loon

#1 , 02 dec 2010 00:32

Hallo

Ik ben een maand geleden ontslagen geweest. Mijn laatste loon heb ik nog steeds niet ontvangen. Mijn ex-werkgever zegt dat de rekeningen geblokkeerd zijn doordat ze een kapitaalsverhoging doen. Ik heb nu gehoord van een boekhoudster dat dat niet kan dus heb ik weer gemaild om mijn loon te ontvangen.

Nu lees ik dat ik interest kan vragen op mijn loon. Moet ik daar iets voor extra doen of gewoon ernaar vragen in een aangetekende brief. En hoeveel is dat dan dat ik krijg?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 dec 2010 07:41

in gebreke stellen en voor de rechtbank dagen ;). In de praktijk niet nuttig om te doen (tenzij je om een andere reden die persoon/NV voor de rechtbank daagt.

Calypoter
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 02 dec 2010 09:59

Hoe wordt die interest berekend? Ik vind nergens een duidelijk voorbeeld.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 02 dec 2010 13:12

intrest op brutoloon vanaf het moment dat het loon eisbaar is (datum van uiterste betaling). Momenteel 3,25% intrest op jaarbasis.

bvb bvb binnen enkele dagen begint de termijn te lopen voor de intrest op het loon van de maand november. Maar bereken eens hoeveel intrest je zal krijgen en wat het je zal kosten om iemand in gebreke te stellen?

Terug naar “Loon”