Interim rechten en plichten versus vast contract

Binkertell
Topic Starter
Berichten: 7

Interim rechten en plichten versus vast contract

#1 , 17 nov 2010 12:21

Ik heb net vernomen dat iemand in dezelfde functie als ik vast in dienst veel meer extra-legale voordelen krijgt als ik zoals gsm-abonnement, auto, tankkaart en groepsverzekering.
Kan ik dat alsnog eisen van de interim? ik heb enkel de maaltijdcheques. En indien ik het zou kunnen eisen, werkt dat met terugwerkende kracht? ik werk al namelijk een jaar via interim en heb dus een heleboel voordelen moeten missen. Interim heeft mij hiervan nooit op de hoogte gesteld. Heeft de interim een plicht om mij op de hoogte te houden van dergelijke zaken? of heb ik de plicht om dat uit te zoeken?
Kan iemand mij wijzer maken aub?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 17 nov 2010 12:30

Gsm (+abonnement), auto en tankkaart zijn extra-legale voordelen die op individuele basis worden toegekend door de werkgever en die men dus niet verplicht is te geven. Het interimkantoor mag u niet op de hoogte brengen van de verloning van derden (als ze die informatie al zouden hebben).

Binkertell
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 17 nov 2010 14:16

Ik heb wel gelezen dat ik hetzelfde loon moet ontvangen alsof ik vast in dienst zou werken. Iedereen met dezelfde functie als ik krijgen die extra-legale voordelen behalve ik die via interim werk. Mag dat? ik mag toch niet voor dezelfde functie een lager loon krijgen?
Interim mag inderdaad niet het loon van andere persoon meedelen maar toch wel van functie in een bedrijf? Bijvoorbeeld als ik werfleider zou zijn. Dan zit het toch in functie inbegrepen dat ik een auto ter beschikking krijg of compensatie van welke aard dan ook , dat is inherent aan de functie ( hoe geraak je ander op verschillende werven). Dan moet ik als interim werfleider dat toch ook krijgen? of waar gaat mijn denkpiste de mist in?

Reclame

xena

#4 , 17 nov 2010 17:28

Dan zit het toch in functie inbegrepen dat ik een auto ter beschikking krijg of compensatie van welke aard dan ook
om "recht te hebben op" moet je uw recht kunnen afleiden uit een rechtsbron , ik volg hierbij het vorige antwoord

wat die verplaatsingen betreft rijd je die met eigen wagen en worden deze niet vergoed en gebeuren deze tijdens de uitvoering van de arbeidsovereenkomst ? er is een(fiscale) forfaitaire richtlijn die ongeveer 0,30euro per afgelegde km bedraagt, dit is de normale gang van zaken maar is geen verplichting voor de werkgever daartegenover staat dat u niet verplicht bent uw eigen wagen te gebruiken als daar ook niks is voor overeengekomen

heb het moeilijk dat u reeds 1 jaar werfleider bent met een interimovereenkomst ,
nu kan je moeilijk doen en vrijdag sta je op straat of je bijt nog even door en word mogelijk vast aangenomen . misschien beter in berusten en aanzien als investering in een vaste job

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 17 nov 2010 19:56

heb je een idee hoe de voorwaarden van toekenning van de wagen zijn? meestal heb je niet na dag 1 een bedrijfswagen...

Binkertell
Topic Starter
Berichten: 7

#6 , 22 nov 2010 13:08

ben ondertussen al wijzer geworden. Groepsverzekering zit in cao, maar auto en gsm is variabel naargelang de werflocatie.

Terug naar “Loon”