Interim en ADV dagen

Binkertell
Topic Starter
Berichten: 7

Interim en ADV dagen

#1 , 15 nov 2010 14:16

ik werk momenteel onder interim contract per week uitbetaald. Nu blijkt dat ik enorm veel inhaalrusten heb nl 92 uren over een periode van meer als een jaar. Ik val onder PC218. Bouwsector.
Ik ging akkoord voor een bepaald bedrag / 38 uren in de week. Ik doe er 40 en heb dus 2 uren over.
Interim beweert nu dat mijn 12 adv dagen mee verrekent zijn in mijn uurloon ( logisch om die 12 dagen op te vangen ) maar ik ben daar nooit van op de hoogte gesteld. Als ik mijn uurloon naar maandloon omzet kom ik nooit aan het afgesproken bedrag en nu zou mijn uurlon eigenlijk nog lager liggen omdat die 12 dagen daarin al verrekent zijn.
Ik heb nooit een papier ondertekent dat ik hiermee akkoord ging.
Volgens mij is er contractbreuk. De interim zou normaal gezien de uren van verleden jaar uitbetaald moeten hebben indien er een akkoord was, vermits de regeling maar gaat tot het jaar daarop tot 7 januari.

Dus kort: hoe kan ik bewijzen dat de interim en ik een afspraak hadden voor x€maand om 38 uren / week te werken ipv 40 uren / week?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”