uitbetaling overuren

Scalle123
Topic Starter
Berichten: 26

uitbetaling overuren

#1 , 07 nov 2010 16:34

Korte samenvatting; heb een 5 tal maand voor een werkgever gewerkt waar ik dagelijks overuren deed. Na 5 maand bij deze werkgever gewerkt, ander werk gevonden en mijn opzeg gegeven (2 weken opzeg gedaan) echter we zijn meer dan 1 maand verder en ben nog steeds aan het wachten voor de uitbetaling van mijn gepresteerde overuren. Het betreft een totaal van +/- 150 overuren. Idem voor nog 6 maaltijdcheques. Heb ondertussen reeds 2x mijn vroegere supervisor gemaild en krijg steeds hetzelfde antwoord, dat hij dit eerst moet bespreken/bezien met zijn overste alvorens ik een antwoord krijg. Hoeveel tijd heeft een werkgever om een ontslag volledig af te handelen inzake de financiën?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 nov 2010 19:47

heb je bewijzen van de overuren (en toelating om deze te presteren)?

xena

#3 , 07 nov 2010 23:02

dit moet mee betaald worden met je laatste loon , je kan hiervoor best klacht neerleggen bij de inspectie van de sociale wetten eventueel per email .

Reclame

Scalle123
Topic Starter
Berichten: 26

#4 , 09 nov 2010 21:05

bewijzen van mijn gepresteerde overuren in mijn bezit, nl op het einde van elke week verplicht om een prestatieblad door te mailen naar het bureel, nogmaals mail naar mijn supervisor met de vermelding dat mijn gepresteerde overuren bij mijn laatste loon moesten betaald worden....afwachten, indien geen nieuws zal ik de raad opvolgen van Xena

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 10 nov 2010 10:53

Dat prestatieblad is blijkbaar een blad dat je zelf hebt ingevuld. Werd het tegengetekend door een verantwoordelijke? Anders heb je kans dat ze betwisten dat je die uren daadwerkelijk hebt gedaan.

Terug naar “Loon”