Index PC218

Jos_S
Topic Starter
Berichten: 2

Index PC218

#1 , 19 okt 2010 08:34

Hallo,

Ik heb enkele weken geleden mijn ontslag gegeven en zit momenteel in de opzegperiode bij mijn huidige werkgever (PC218). Deze opzegperiode loopt tot 31 december 2010 en in het (getekende) contract bij mijn nieuwe werkgever (ook PC218) staat 1 januari 2011 als begindatum. Uiteraard staat in dit contract ook een bepaald loon. :-)

De index aanpassing voor PC218 is in 2011 blijkbaar 2.4% geworden en deze zou toegepast worden op 1 januari 2011.

Nu is mijn vraag: krijg ik deze index aanpassing bij mijn nieuwe werkgever? Maw, gaat mijn loon onmiddellijk omhoog? Of misloop ik de aanpassing van 2011?

Ik heb de CAO van PC218 nagelezen en hier staat niets in vermeld van voorwaarden om deze index aanpassing te krijgen. Enkel dat ze op 1 januari (wanneer ik dus al in dienst ben bij nieuwe werkgever) sowieso toegepast wordt. Ik heb ook even dit forum doorzocht, maar ik vind maar 1 onderwerp waarbij de werknemer van PC verandert. Dus dat is niet echt van toepassing op mijn situatie.

Alvast bedankt!

Jos_S

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 20 okt 2010 09:37

Mijns inziens is uw arbeidsovereenkomst gesloten vooraleer ze op 1 januari 2011 in werking treedt.

De index aanpassing die voor PC218 zou toegepast worden op 1 januari 2011 is dan in uw overeenkomst in principe nog niet toegepast en dient dan op 1 januari 2011 toegepast te worden. Onderzoek echter zorgvuldig de tekst van die overeenkomst.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 20 okt 2010 13:44

de indexaanpassing is trouwens nog niet gekend

Reclame

Jos_S
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 20 okt 2010 14:05

Mijns inziens is uw arbeidsovereenkomst gesloten vooraleer ze op 1 januari 2011 in werking treedt.

De index aanpassing die voor PC218 zou toegepast worden op 1 januari 2011 is dan in uw overeenkomst in principe nog niet toegepast en dient dan op 1 januari 2011 toegepast te worden. Onderzoek echter zorgvuldig de tekst van die overeenkomst.
Bedankt voor de reactie!

Dit lijkt mij het meest logische. Ik dacht misschien dat er ergens een voorwaarde zou bestaan dat men x tijd bij het bedrijf moet werken om een index aanpassing te krijgen (zoals bvb voor een eindejaarspremie). Maar hiervan heb ik nog niets gevonden. In mijn (nieuw) contract wordt er niets vermeld over een index aanpassing.
de indexaanpassing is trouwens nog niet gekend
Klopt. Ik ging uit van de hypothetische 2.4% van http://content.jobat.be/nl/artikels/sti ... on-in-2009" onclick="window.open(this.href);return false; (de link zegt 2009, maar deze calculator werkt voor de index in januari 2011).

Terug naar “Loon”