INLEVEREN LOON CRISIS

kuku
Topic Starter
Berichten: 103

INLEVEREN LOON CRISIS

#1 , 12 okt 2010 10:16

Vroeger werkte ik altijd Full-Time soms meer dan Full-Time . Nu zijn we veranderd van job en baten een voor een ander bedrijf een sportcentrum uit . De firma zocht 2 personen , dus was het ik en men partner . 2 full-timers zochten ze . Toen we hier waren was het plots 1 Full-Timer en 1 Part-timer . Dus ik zocht werk bij en dat was bij de schoonmaak ploeg die hier poetste , was ideaal ik was thuis en op mn werk . Ik was 2 weken bezig en was VERPLICHT men ontslag te geven bij de poetsfirma door de firma waarvoor we de kantine uitbaten .
Dus zat ik weer met een Part-Time ,
Totdat ze boven water kwamen me uren bij te geven voor te poetsen , dat werd betaald .
Sinds vorig jaar februarie , ben ik opnieuw 19 uur per week afgenomen , dus weer een part-time , maar ik moet Full-Time werken want anders wordt het veel te zwaar voor 1 persoon ( men partner ) en die moet nog 4 jaar werken voordat ie in pensioen kan gaan , dus als ik zeg oke ik stop ligt hij ook buiten , dat is zeker .
Nu heb ik al 1675 over uren staan sinds februari vorig jaar en deze worden niet uitbetaald kan/mag geen recup nemen .
Ook kan ik niet bijdoppen , want er is iets dat niet klopt , maar krijg wel een papier om bij te doppen , ik ben al naar vakbond geweest .
Ook men partner zen pensioen papieren kloppen niet , hij werkt al van zen 14 en is nu 53 , werkte altijd full-time , en toch komt hij dagen tekort .
kan me iemand zeggen dat dit zomaar kan of wat je kan doen ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 12 okt 2010 13:06


Nu heb ik al 1675 over uren staan sinds februari vorig jaar en deze worden niet uitbetaald kan/mag geen recup nemen .
stuur een email naar de inspectie van de sociale wetten

De Swa
Berichten: 118

#3 , 12 okt 2010 15:18

Als iedereen er daar zo "zen" bijloopt, kan dat toch geen problemen opleveren?

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 13 okt 2010 10:19

“Art.29.§ 2. Wordt vanaf de aanvang van zijn deeltijdse betrekking, geacht een deeltijdse werknemer met behoud van rechten te zijn, de werknemer die in een arbeidsregeling getreden is die niet beantwoordt aan de bepalingen van artikel 28, §§ 1 of 3 en waarvan de wekelijkse duur beantwoordt aan de bepalingen van artikel 11bis, vierde en volgende leden van de wet van 3 juli 1978 betreffende de arbeidsovereenkomsten indien hij :(lees zelf die bijkomende voorwaarden)...”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering).

‘Sinds vorig jaar februarie , ben ik opnieuw 19 uur per week afgenomen’ kan inhouden dat u deeltijdse werknemer met behoud van rechten bent.

Indien u aangesloten bent bij een vakbond , raadpleeg deze dan eerst.

Onderzoek zo nodig zelf bij de RVA of u al dan niet deeltijdse werknemer met behoud van rechten bent en zo ja onder welke voorwaarden.

Doe zo nodig beroep op :
http://www.socialsecurity.fgov.be/nl/ov ... ie/geo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

kuku
Topic Starter
Berichten: 103

#5 , 13 okt 2010 14:31

Op mijn contract staat getypt 38 uur , maar is met balpen 19 van gemaakt wat volgens mij al niet regelmentair is .
Daar staat ook bij " uren steeds aanpasbaar aan de noodwendigheden van de dienst " , ik kan daaruit opmaken
als het noodzakelijk is en ik presteer meer uren dat die zullen worden uitbetaald . of ben ik verkeerd ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 13 okt 2010 20:59

een contract kan perfect met balpen aangepast worden. Uit veiligheid best geparafeerd, maar op zich niet noodzakelijk.

Betaling van overuren hangt af van arbeidsovereenkomst, sector & CAO's

Terug naar “Loon”