Waarom moet ik bijbetalen aan belastingen?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: Waarom moet ik bijbetalen aan belastingen?

#16 , 11 sep 2010 08:52

een onkostenvergoeding maakt geen deel uit van uw nettoloon noch van uw brutoloon , en samen uitbetaald is niet gelijk als er bijstaan op uw belastingsbrioef is dit wel het geval moet er net zo goed rsz en bedrijfsvoorheffing op betaald worden
Xena, bij mij staat het als netto-loon. Het is idd geen loonbegrip sociaalrechterlijk (zoals ik zélf ook zei), maar aangezien ik er geen kosten aan heb, is het voor mij netto-loon. En zo kwalificeert m'n werkgever het ook, da's al wat telt voor mij.
u zegt 2400 bruto per maand en 1900euro nettoloon uitbetaald

2400 bruto geeft ongeveer 2100 netto belastbaarinkomen geeft een jaarinkomen zonder exeptionele vergoedingen en de aftrek zodat u in één van de 2 barema's hieronder zal vallen en dan moet daar minstens een 25% of 30% bedrijfsvoorheffing betaald worden is dit slechts 200 dan is dit strafbaar

van 18.095,01 EUR tot 23.415,00 EUR 24,92
van 23.415,01 EUR tot 28.735,00 EUR 29,93

tenzij u een uitzondering bent zoals interiemers 11,11% , bepaalde inkomsten van sporters 18%...............
je berekening zit fout: er wordt niet gekeken naar het jaarinkomen, behalve wat betreft eindejaarspremie en andere exeptionele vergoedingen. bedrijfsvoorheffing wordt berekend op het maandelijks inkomen.

Toen ik in mei bvb slechts een belastbaar loon had van 1439,11 euro, werd er mij idd slechts 103,46 euro bedrijfsvoorheffing afgetrokken, dus 7,19%. Wees gerust, perfect wettelijk :).

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”