Werkgever betaald veel te laat

guyguy
Topic Starter
Berichten: 8
Locatie: Boom

Werkgever betaald veel te laat

#1 , 09 aug 2010 15:08

Hallo allemaal

De werkgever van mijn vriendin betaald haar altijd veel te laat , eens rond de 14de , eens rond de 19de ...
Wij zijn dat echt beu ! Zij is al naar de vakbond geweest , maar die doen er niet aan !

Wat kunnen wij het best doen ?

Graag advies

Alvast bedankt

Groetjes

Guy A.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 aug 2010 15:11

Hallo allemaal

De werkgever van mijn vriendin betaald haar altijd veel te laat , eens rond de 14de , eens rond de 19de ...
Wij zijn dat echt beu ! Zij is al naar de vakbond geweest , maar die doen er niet aan !

Wat kunnen wij het best doen ?

Graag advies

Alvast bedankt

Groetjes

Guy A.
bediende/arbeider? Krijgt ze een voorschot? Wat is de reden die de vakbond opgeeft? wat staat er in de arbeidsovereenkomst?

xena

#3 , 09 aug 2010 17:04

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Martina_V
Berichten: 7

#4 , 05 okt 2010 14:48

Ik heb net hetzelfde probleem. Heb dit al aangekaart bij mijn werkgever, maar die vind dat ik overdrijf en dat dit typische groeipijnen zijn van een kleine KMO. Hij kan er niet aan doen dat de banken niet in het weekend werken!

Ben ook al bij de juridische dienst van de vakbond geweest, maar buiten een aangetekende brief sturen (bevorderend voor de relatie met uw werkgever!) hadden zij ook geen oplossing.


Ik zou best wel een klacht willen indienen bij de Inspectie Sociale Wetten, maar ik vroeg mij af of hierbij de werkgever op de hoogte wordt gesteld van het feit dat er een klacht werd ingediend (en door wie) - of komt er gewoon plotseling toevallig een inspecteur langs?

Het gaat bij mij over het volgende:
- loon te laat betaald
- geen arbeidsreglement
- geen waterdicht systeem voor overurenregistratie (steeds discussie mogelijk, geen tegenhandtekening door werkgever)
- werkgever past zogezegd 40-urenweek toe, maar staat nergens op papier
- loonstijging die werd vastgelegd in contract wordt niet gerespecteerd

Alvast bedankt.

Martina V

xena

#5 , 05 okt 2010 20:21

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Martina_V
Berichten: 7

#6 , 06 okt 2010 08:38

Ik vind de exacte tekst van KB 10/2/1965 niet terug, maar ik ben gewoon bediende in PC 218, geen leidinggevende functie (of toch niet dat ik weet - functiebeschrijving is ook onbestaande).

Ik kan misschien al eens bellen om naar die kopie van het arbeidsreglement te vragen.
Een bedenking: ook al dien ik anoniem een klacht in, mijn werkgever heeft maar 7 mensen in loondienst, waarvan ik zowat de enige ben die op mijn strepen sta (of toch probeer), dus de rekening is snel gemaakt...

xena

#7 , 06 okt 2010 13:10

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Martina_V
Berichten: 7

#8 , 06 okt 2010 13:19

Nee, hier hoor ik dus niet bij.
M.a.w. mijn werkgever had mij (en mijn collega's) een arbeidsreglement moeten overhandigen bij indiensttreding?

Terug naar “Loon”