Onkosten en verplaatsingsonkosten

Soussou
Topic Starter
Berichten: 37

Onkosten en verplaatsingsonkosten

#1 , 26 jul 2010 17:51

Ik zou graag weten wat mijn rechten zijn in het volgende:

Ik ben momenteel onder IBO contract voor een werkgever. Voorafgaand aan mijn IBO contract ben ik daar 2 weken op interimbasis opgeleid. Mijn huidige vaste tewerkstellingsplaats is 25 km van mijn huis. Ik leg dus dagelijks 50 km af voor mijn werk. Ik krijg enkel tegen het sociaal abonnement de kosten vergoed namelijk 3.75 euro per dag. Dit op basis van woon/werkverkeer enkel de heen reis. Mijn werkgever vraagt mij geregeld om in te vallen op andere kantoren waardoor ik dus veel meer kilometers maak. Zo vervang ik in de zomerperiode gedurende 3 weken iemand op het kantoor 68km van mijn huis. Dat is dus 136 km per dag gedurende 3 weken namelijk 2040km. Nu heb ik mijn kilometers doorgegeven aan mijn werkgever in de veronderstelling dat ik per km 0.3026 ct vergoed krijg voor zowel de heen als terugreis omdat dit niet mijn vaste tewerkstellingsplaats is. Echt krijg ik nu als antwoord dat ik enkel de heen reis vergoed krijg. Dus dat wil zeggen dat ik 1020km voor eigen rekening moet nemen. Wat is hier wettelijk over te zeggen.

Ik hoop zo snel mogelijk antwoord te krijgen zodat ik hier deze week nog wat mee kan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#2 , 27 jul 2010 14:17

wat staat er in uw arbeidsovereenkomst wat betreft verplaatsingsonkosten?
uw probleem reeds voorgelegd aan een vakbond?
Handige documenten voor Personenrecht

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 28 jul 2010 10:36

‘Daarnaast krijg je dezelfde verplaatsingsvergoeding als de gewone werknemers in het bedrijf. De verplaatsingsvergoeding wordt berekend volgens de voorschriften van de CAO die voor de onderneming geldt. In alle andere gevallen gelden de voorschriften van CAO 19 van de NAR (voor zover de afstand woonplaats-opleidingsplaats meer dan 5 km bedraagt)’(http://vdab.be/ibo/wzloon.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Loon”