uitbetaling loon niet volledig

JurgenCindy
Topic Starter
Berichten: 17

uitbetaling loon niet volledig

#1 , 19 jul 2010 12:05

Hallo,

Sinds enige tijd ben ik, en mijn vriendin werkzaam in de horeca.
We zitten ook in collectieve schuldbemiddeling.
Het probleem is nu dat onze werkgever onze lonen nog nooit volledig heeft uitbetaald, enkel een gedeelte ervan.
Wij hebben tot nu toe al een 1000Euro te weing gehad terwijl onze schuldbemiddelaar onze loonstroken wel ontvangt maar niet het volledige bedrag. Hij heeft ons al de vraag gesteld of we geen contanten ontvangen, wat we uiteraard niet mogen.
Bij navraag bij onze werkgever krijgen we steeds het antwoord dat de achterstallen bij einde contract (21-09-2010) zullen betaald worden.
Kan dit zomaar?
Ons leefgeld word verminderd en ontslag nemen kunnen we niet voor we een andere job hebben want dan hebben we geen recht op stempelgeld.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 jul 2010 12:35

Hallo,

Sinds enige tijd ben ik, en mijn vriendin werkzaam in de horeca.
We zitten ook in collectieve schuldbemiddeling.
Het probleem is nu dat onze werkgever onze lonen nog nooit volledig heeft uitbetaald, enkel een gedeelte ervan.
Wij hebben tot nu toe al een 1000Euro te weing gehad terwijl onze schuldbemiddelaar onze loonstroken wel ontvangt maar niet het volledige bedrag. Hij heeft ons al de vraag gesteld of we geen contanten ontvangen, wat we uiteraard niet mogen.
Bij navraag bij onze werkgever krijgen we steeds het antwoord dat de achterstallen bij einde contract (21-09-2010) zullen betaald worden.
Kan dit zomaar?
Ons leefgeld word verminderd en ontslag nemen kunnen we niet voor we een andere job hebben want dan hebben we geen recht op stempelgeld.
je werkgever via je vakbond in gebreken stellen voor niet-betaling van het loon. Indien je dit hebt gedaan én hij na een redelijke termijn nog weigert te betalen, kan je ontslag nemen mét recht op uitkeringen. Contacteer hiervoor wel eerst je vakbond!

Reclame

Terug naar “Loon”