Vakantiegeld - loonbeslag

suge2000
Topic Starter
Berichten: 7

Vakantiegeld - loonbeslag

#1 , 23 jun 2010 14:15

Beste,

Reeds enige tijd zit ik met een loonbeslag.
Begin deze maand kreeg ik van de werkgever mijn loon uitbetaald (met uitvoering van het loonbeslag) en ook men vakantiegeld kreeg ik uitbetaald. Wordt deze normaal niet ingehouden? Kan men deze van mijn volgende loon inhouden?

Iemand raad hierover?



mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 jun 2010 14:31

Beste,

Reeds enige tijd zit ik met een loonbeslag.
Begin deze maand kreeg ik van de werkgever mijn loon uitbetaald (met uitvoering van het loonbeslag) en ook men vakantiegeld kreeg ik uitbetaald. Wordt deze normaal niet ingehouden? Kan men deze van mijn volgende loon inhouden?

Iemand raad hierover?



mvg
vakantiegeld kan idd ingehouden worden, de beslaglegger is hiertoe echter niet verplicht. Wat de gevolgen zijn voor de werkgever, heb ik geen idee.

Op je volgende loon kan men dit echter niet inhouden.

suge2000
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 05 jul 2010 14:52

Vervolg van het verhaal.

Ondertussen werd men loon van juni quasi volledig ingehouden.

Op 10mei kreeg ik van mijn werkgever mijn loon en vakantiegeld gestort.
Van mijn loon werd het loonbeslag afgetrokken zoals elke maand. Mijn vakantiegeld werd echter volledig gestort op mijn bankrekening.

Nu is het 05/07 en kreeg ik zojuist men nieuwe loonfiche van de maand juni. Nu blijkt dat de werkgever deze maand van de €1.450,65 loon maar liefst €1.323,38 heeft ingehouden. Dat maakt dat er maar €127,27 is gestort op men rekening. Mag mijn werkgever dat op deze manier doen?
Uit het antwoord van JPV had ik opgemaakt dat de werkgever dit niet zo mocht doen?

Graag enige info.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 11 jul 2010 08:55

Vervolg van het verhaal.

Ondertussen werd men loon van juni quasi volledig ingehouden.

Op 10mei kreeg ik van mijn werkgever mijn loon en vakantiegeld gestort.
Van mijn loon werd het loonbeslag afgetrokken zoals elke maand. Mijn vakantiegeld werd echter volledig gestort op mijn bankrekening.

Nu is het 05/07 en kreeg ik zojuist men nieuwe loonfiche van de maand juni. Nu blijkt dat de werkgever deze maand van de €1.450,65 loon maar liefst €1.323,38 heeft ingehouden. Dat maakt dat er maar €127,27 is gestort op men rekening. Mag mijn werkgever dat op deze manier doen?
Uit het antwoord van JPV had ik opgemaakt dat de werkgever dit niet zo mocht doen?

Graag enige info.
hij mag dit idd niet doen.

Terug naar “Loon”