Loon bij ontslag, minder gekregen dan op loonfiche

xena

Re: Loon bij ontslag, minder gekregen dan op loonfiche

#16 , 01 jul 2010 12:14

en van vast naar interim omzetten zou volgens advocaat ook niet toegelaten zijn, maar valt te zien hoe het op papier is omschreven,
theoretisch gezien is het wel mogelijk je zal dus het omzetten moeten bewijzen want dat mag inderdaad niet
interimwet 24/7/1987 art 1 , §2 , 2° de tijdelijke vervanging van een werknemer wiens arbeidsovereenkomst is beëindigd.
hieruit valt niet af te leiden dat het een andere werknemer moet zijn .

het is zo wanneer je zelf een advocaat neemt dan trekt de vakbond zich gewoonlijk terug
je kan niet in een zaak vertegenwoordigd worden door een advocaat en een vakbond tegelijk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
PVanDam
Topic Starter
Berichten: 35

#17 , 01 jul 2010 12:23

Ok, dus een "vaagheid" in een artikel dan voor mijn ex collega?

En het is niet de bedoeling mij te laten verdedigen door het syndicaat (gezien ze nu al geen moeite doen en de laatste 8 maanden meerdere "blunders" begingen) maar wel dat het syndicaat eens eventjes belt om de nodige papieren te verkrijgen. Is dit zoveel moeite? Wetende dat het vorige keer minder lang duurde om het te verkrijgen, dan dat het nu duurde voor de "discussie" of ze het echt niet wou proberen.

Als ze op syndicaat zeggen nu "denk niet dat je het gaat krijgen" terwijl ik net had aangegeven dat het wel lukte bij ABVV, dan zou ze toch eens nadenken waarom ik daar ben gaan horen en zelf gewoon eens bellen. Duurt niet zo lang toch? Of wil het zeggen dat als je een advocaat neemt, dat het syndicaat bijgevolg niet meer helpt om gewoon een papier te verkrijgen?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#18 , 02 jul 2010 22:39

Of wil het zeggen dat als je een advocaat neemt, dat het syndicaat bijgevolg niet meer helpt om gewoon een papier te verkrijgen?
dit is bij ons (dan wel als het effectief al tot een rechtzaak komt) ook het principe.

Reclame

PVanDam
Topic Starter
Berichten: 35

#19 , 03 jul 2010 02:21

Wel, om het tot een zaak te maken, heb ik het papier nodig om de details te laten zien aan de advocate, zonder dat papier, kan ze geen zaak aanmaken.
Ik zal vragen of zij het al dan niet kan verkrijgen bij de firma. Vind het wel raar dat ik het in het verleden al wel heb verkregen via syndicaat (wel een ander).

xena

#20 , 03 jul 2010 10:23

Wel, om het tot een zaak te maken, heb ik het papier nodig om de details te laten zien aan de advocate, zonder dat papier, kan ze geen zaak aanmaken.
Ik zal vragen of zij het al dan niet kan verkrijgen bij de firma. Vind het wel raar dat ik het in het verleden al wel heb verkregen via syndicaat (wel een ander).
begrijp het niet goed ! u verkiest zich te laten vertegenwoordigen door een advocaat maar de vakbond moet de bewijsstukken opvragen voor u , waarom vraagt uw huidige advocaat het bewijsstuk niet zelf op ? allicht gaat ge u dagvaarding ook nog zelf schrijven .

PVanDam
Topic Starter
Berichten: 35

#21 , 03 jul 2010 17:03

Ik zal vragen of zij het al dan niet kan verkrijgen bij de firma. Vind het wel raar dat ik het in het verleden al wel heb verkregen via syndicaat (wel een ander).
Hiermee bedoelde ik de advocate, maar kan het pas maandag gaan vragen of zij wil bellen naar de firma voor het papier.
Pfff, een mens verliest zijn hoofd nog met al het papierwerk en dat in het tijdperk van de technologie :D

Terug naar “Loon”