interimloon niet uitbetaald

Loria
Topic Starter
Berichten: 554

interimloon niet uitbetaald

#1 , 09 jun 2010 18:21

Ik heb een dikke drie weken voor een interimkantoor gewerkt. Ik merkte dat ik niets had ontvangen en belde het interimbureau op. Ze waren mijn rekeningnummer verloren.
Allemaal goed en wel, wat hadden ze gedaan? Een cheque uitgeschreven. Ik zei dat ik alsnog mijn rekeningnr wou geven, maar dat ging niet. Het moest die cheque zijn die ik moet komen ophalen. Goed, maar ik woon 100 km van dat interimbureau af ( tegenwoordig gebeurt het wel vaker dat interimkantoren jobs hebben die een pak verder liggen dan het kantoor) en moet nooit in die buurt zijn. Moet ik dan echt 100 km rijden ( 200 heen en terug) omdat er een cheque is opgemaakt waar ik niet naar heb gevraagd? Opsturen is ook geen optie volgens het kantoor.

Nu ken ik wel iemand die voor het werk in die buurt moet zijn en die evt. kan gaan ophalen, maar dan zal ik wel een soort volmacht moeten geven zeker?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 09 jun 2010 20:46

loonbeschermingswet art 5 Bij ontstentenis van een beslissing genomen in toepassing van de vorige leden gebeurt de uitbetaling van het loon in geld, met de schriftelijke toestemming van de werknemers, in giraal geld. Bij ontstentenis van dergelijk akkoord gebeurt de uitbetaling van hand tot hand.

het interimbureau kan dus enkel uw loon uitbetalen via uw bankrekening als zij uw schriftelijke toestemming hebben , probeer eens om via een email uw schriftelijke toestemming te geven

Loria
Topic Starter
Berichten: 554

#3 , 10 jun 2010 18:30

Ik heb via mail mijn toestemming gekregen met als antwoord: je moet er achter komen, het is te laat om het nog te storten

Reclame

xena

#4 , 11 jun 2010 11:39

Ik heb via mail mijn toestemming gekregen met als antwoord: je moet er achter komen, het is te laat om het nog te storten
leg klacht neer bij de inspectie van de sociale wetten via email in de regio waar u werkte , is niet zeker dat je het zo krijgt maar is gratis , waarschijnlijk staat dit wel ergens in uw contract bij het inschrijven in de interim dat zij u zo mogen betalen

Loria
Topic Starter
Berichten: 554

#5 , 11 jun 2010 15:20

staat nergens specifiek in het contract vermeld.

Kan ik eventueel persoon die in die buurt woont een volmacht geven om die cheque af te halen en zo ja, hoe doe ik dat dan? Eerst interimburo verwittigen om te zeggen dat er iemand langskomt? Volmacht gewoon op papier of speciaal document?

Terug naar “Loon”