geen loon uitbetaald omdat er al vakantiegeld betaald is

y2
Topic Starter
Berichten: 4

geen loon uitbetaald omdat er al vakantiegeld betaald is

#1 , 27 mei 2010 20:41

Mijn vrouw is op 1/1/2010 begonnen als verzorgende in een ziekenhuis en dit onder een bediendencontract. In 2009 werkte ze een volledig jaar als arbeidster. Bij haar vertrek heeft ze correct haar laatste maandloon en het vakantiegeld voor 2010 uitbetaald gekregen. Nu bij haar nieuwe werkgever zou dan logisch geen vakantiegeld meer moeten uitbetaald worden. Maar nu is het zo dat niet alleen geen vakantiegeld krijgt maar ook geen loon (of toch niet veel) krijgt in de maand mei. Kan dit kloppen? en zo ja, welke regelgeving is hierover?

Dank u voor reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 mei 2010 22:27

Mijn vrouw is op 1/1/2010 begonnen als verzorgende in een ziekenhuis en dit onder een bediendencontract. In 2009 werkte ze een volledig jaar als arbeidster. Bij haar vertrek heeft ze correct haar laatste maandloon en het vakantiegeld voor 2010 uitbetaald gekregen. Nu bij haar nieuwe werkgever zou dan logisch geen vakantiegeld meer moeten uitbetaald worden. Maar nu is het zo dat niet alleen geen vakantiegeld krijgt maar ook geen loon (of toch niet veel) krijgt in de maand mei. Kan dit kloppen? en zo ja, welke regelgeving is hierover?

Dank u voor reactie
wanneer neemt ze haar vakantie of wanneer heeft ze haar vakantie genomen?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 27 mei 2010 23:01

Mijn vrouw is op 1/1/2010 begonnen als verzorgende in een ziekenhuis en dit onder een bediendencontract. In 2009 werkte ze een volledig jaar als arbeidster. Bij haar vertrek heeft ze correct haar laatste maandloon en het vakantiegeld voor 2010 uitbetaald gekregen. Nu bij haar nieuwe werkgever zou dan logisch geen vakantiegeld meer moeten uitbetaald worden. Maar nu is het zo dat niet alleen geen vakantiegeld krijgt maar ook geen loon (of toch niet veel) krijgt in de maand mei. Kan dit kloppen? en zo ja, welke regelgeving is hierover?

Dank u voor reactie
Vakantiegeld = loon gedurende de periode dat men niet werkt + het bijkomende vakantiegeld

Lijkt me daarom normaal dat er geen loon wordt betaald tijdens het verlof van dit jaar aangezien ze dit reeds heeft ontvangen bij het vertrek bij de vorige werkgever.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Loon”