Fout bij storting loon

Trol
Topic Starter
Berichten: 6

Fout bij storting loon

#1 , 11 apr 2010 11:31

Hallo,

Heb een arbeiderscontract en heb deze maand een fout loon gestort gekregen. We hadden recht op een premie waarvan te weinig betaald werd. Dit werd gecorrigeerd enkele dagen geleden.
Op diezelfde dag werd echter ook nog de afrekening van het loon betaald. Hier hebben ze opnieuw het bedrag van de premie + het bedrag van de normale afrekeing gestort.
Komt neer op 3000euro teveel. Heb aan een college gevraagd of hij dit ook had en blijkbaar ben ik de enige (zover ik weet).

Wat staat mij hier te wachten en wat moet ik doen? Het bedrijf doet dit niet zelf maar besteed dit uit aan SDWorx.

Dank,

Davy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 11 apr 2010 14:15

u dient dit terug te betalen gelet op art. 1376 bw maar misschien stilletjes op een spaarrekening zetten en vanaf ze er om vragen direct terug storten wel opletten normaal verjaard loon op basis van art 46 loonbeschermingswet maar de werkgever kan zich beroepen op art 2262bis bw met een persoonlijke rechtsvordering

Cassatie 21/02/2001: Terugvordering van teveel betaald loon, verjaring van 5 jaar in toepassing van art. 2277 BW of 10 jaar ingevolge 2262bis BW: Cassatie antwoordt dat de verjaring van 5 jaar niet toepasselijk is en deze schuld dus thans op 10 jaar verjaart.

bartvdv
Berichten: 1911

#3 , 11 apr 2010 18:09

Ik zou niet stilletjes hopen - het komt toch uit als de jaarrekening wordt opgemaakt - en desnoods vragen om in deeltjes terug te betalen.

Reclame

Terug naar “Loon”