interim betaalt niet.

KDM
Topic Starter
Berichten: 3

interim betaalt niet.

#1 , 08 mar 2010 13:06

Ik werk voor X [Naam geanonimiseerd: Vandebos] , een interimkantoor, en sinds kort betaalt men veel te laat. Daar waar ik, gedurende vele maanden, elke vrijdag na de week waarin ik gewerkt heb betaald werd, moet ik nu vaak 1 of 2 weken langer wachten. Ik besef dat er mensen zijn die een hele maand op hun loon moeten wachten, maar zij weten dat op voorhand. Ik daarentegen reken erop dat ik elke vrijdag m'n geld zal hebben en hou daar dan ook rekening mee ivm de betaling van mijn rekeningen. Nu dreig ik bv mijn internet niet te kunnen betalen voor de 15e(uiterste datum).

Mijn vraag : is er een ombudsman of een dienst die dit soort problemen aanpakt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 08 mar 2010 16:55



Mijn vraag : is er een ombudsman of een dienst die dit soort problemen aanpakt?
loonbeschermingswet art 9
4°...........arbeidsreglement.............de datum van uitbetaling van het loon niet later vaststellen dan de zevende werkdag na de arbeidsperiode waarover de uitbetaling geschiedt.
Bij ontstentenis van een collectieve arbeidsovereenkomst of van bepalingen in het arbeidsreglement of in enig ander vigerend reglement, moet het loon uiterlijk worden uitbetaald op de vierde werkdag na de arbeidsperiode waarvoor de uitbetaling geschiedt

aangezien interimkantoren een arbeidsreglement hebben waar dit instaat dient elk gepresteerd weekcontract de volgende vrijdag verloond te zijn
u kan zich (per email en anoniem blijven)wenden tot de inspectie van de sociale wetten

KDM
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 09 mar 2010 14:05

Dank je. Kan je me ook vertellen via welk emailadres ik die dienst kan bereiken?

Reclame

KDM
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 09 mar 2010 14:15

Externe directies Toezicht op de Sociale Wetten:

Directie Antwerpen

Theater Building
Italiëlei 124 - bus 56
2000 Antwerpen
Antwerpen 1
Tel. : 03 213 78 10
Fax : 03 213 78 34
E-mail : tsw.antwerpen1@werk.belgie.be
Attaché-directiehoofd : Jozef Nys
Antwerpen 2
Tel. : 03 213 78 10
Fax : 03 213 78 34
E-mail : tsw.antwerpen2@werk.belgie.be
Attaché-directiehoofd : Werner Van Der Veeken
Antwerpen 3
Tel. : 03 213 78 10
Fax : 03 213 78 37

Is dit wat ik zoek?

xena

#5 , 09 mar 2010 16:37




Attaché-directiehoofd : Jozef Nys
Antwerpen 2
Tel. : 03 213 78 10
Fax : 03 213 78 34
E-mail : tsw.antwerpen2@werk.belgie.be
je kan naar jozef sturen die bezorgt het wel aan het districthoofd (heb ik al goede ervaringen mee)

Astrake
Berichten: 60

#6 , 11 mar 2010 22:44

Je kan tevens een klacht indien bij Federgon. Als ex-uitzendconsulente snap ik eigenlijk niet hoe het kan dat het uitzendkantoor je pas na 2 weken of langer uitbetaald. Hebben ze hier zelf een uitleg voor? Krijg je bvb een bepaald loon en wordt dat loon na X aantal weken gecorrigeerd door de juiste bedragen?

Terug naar “Loon”