tijdskrediet +50 jaar

sonora
Topic Starter
Berichten: 8

tijdskrediet +50 jaar

#1 , 08 mar 2010 07:49

Is het mogelijk van mijn tijdskrediet 50+ bij huidige werkgever te laten gelden bij een toekomstige werkgever ( als ik verander van werk) , of moet ik bij de nieuwe werkgever de aanvraagprocedure terug volledig doorlopen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 08 mar 2010 15:24

NEEN

Een van de voorwaarden om dit te krijgen is de anciënniteitsvoorwaarde.

Voor de verschillende vormen van tijdskrediet bedraagt deze 'minstens 12 maanden door een arbeidsovereenkomst met de werkgever verbonden zijn geweest in de loop van de 15 maanden die voorafgaan aan de aanvraag'
ofwel
'5 jaar in dienst zijn van het bedrijf op het ogenblik van de kennisgeving, vermiderd tot: 3 jaar voor werknemers van 50 jaar of meer; mits akkoord v/d werkgever, 2 jaar v/d werknemers die vanaf 50 jaar worden aangeworven en 1 jaar, voor wie vanaf 55 jaar wordt aangeworven.'

xena

#3 , 08 mar 2010 17:17

NEEN
men kan ook gewoon 4/5 gaan werken hetzij als vrijwillige deeltijdse dan

Reclame

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#4 , 08 mar 2010 17:57

NEEN
men kan ook gewoon 4/5 gaan werken hetzij als vrijwillige deeltijdse dan
Dan geniet je natuurlijk niet van de voordelen die aan het 'tijdskrediet 50+' verbonden zijn hé en dat is nu juist wat TS vraagt, meen ik toch.

sonora
Topic Starter
Berichten: 8

#5 , 09 mar 2010 09:48

Als de nieuwe werkgever mij in dienst neemt met overname van ancienniteit (bv 3 jaar ) , kan ik dan voldoen aan de ancienniteitvoor waarde voor aanvraag tijdskrediet ?

j.demoor
Berichten: 10360

#6 , 09 mar 2010 10:27

“Art.11...§ 4. Voor de uitoefening van de rechten als bedoeld in de artikelen 3, 6 en 9 is de instemming van de werkgever vereist wanneer deze ten hoogste 10 werknemers tewerkstelt op 30 juni van het jaar voorafgaand aan het jaar tijdens hetwelk de schriftelijke kennisgeving overeenkomstig artikel 12 wordt verricht...”(19 DECEMBER 2001. - Collectieve arbeidsovereenkomst nr. 77bis tot invoering van een stelsel van tijdskrediet, loopbaanvermindering en vermindering van de arbeidsprestaties tot een halftijdse betrekking).

Die instemming van uw huidige werkgever bindt uw nieuwe werkgever niet.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Loon”