aanmaningsbrief loon

nobody11
Topic Starter
Berichten: 8

aanmaningsbrief loon

#1 , 09 feb 2010 19:14

Is dit een correcte aanmaningsbrief?

situatie: na 6 maanden zou het loon omhoog moeten gaan, is nooit gebeurd..bij ontslag is verbrekingsvergoeding vastgesteld op het lagere loon..

Naar aanleiding van ons telefonisch gesprek van XXX richt ik u dit schrijven om de betaling te verzoeken van mijn achterstallige loon en verbrekingsvergoeding.

In artikel 2 en 3 van mijn arbeidsovereenkomst staat vermeld dat vanaf 6 augustus 2009, na een proefperiode van 6 maanden, mijn brutosalaris wordt vastgesteld op XXXX euro in plaats van XXXX euro.
Bij het nakijken van mijn loonbrieven is gedurende de hele arbeidsovereenkomst echter steeds de betaling uitgevoerd op basis van het brutosalaris van XXXXX euro.

Daarom verzoek ik u om het achterstallig loon op mijn rekening over te maken. Ook verzoek ik u vriendelijk om de verbrekingsvergoeding en dubbel en enkel vakantiegeld voor het lopend jaar vast te stellen op basis van het brutosalaris van XXXX euro.

Dit schrijven geldt als ingebrekestelling en als laatste gelegenheid om voormeld bedrag te voldoen door storting op mijn rekeningnummer XXX. Indien u in gebreke blijft het achterstallige loon te vereffenen binnen de veertien werkdagen te rekenen vanaf heden zie ik mij verplicht uw dossier over te maken aan mijn raadsman.


Met vriendelijke groeten,

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”