vakantiegeld

chrisice
Topic Starter
Berichten: 2

vakantiegeld

#1 , 03 feb 2010 18:06

Hallo iedereen,

Graag wou ik een antwoord op het volgende:

De laatste jaren heb ik steeds als interim doorgaans bijna non stop gewerkt. Sedert 18 januari dit jaar heb ik een contract van onbepaalde duur voor bediende bij een andere werkgever. Is dit normaal dat ik geen verlofgeld krijg dit jaar? Bedrijf is een maand gesloten in juli. Heb ik dan een maand zonder inkomen of wat kan ik daar aan doen om dat te verkomen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 03 feb 2010 20:06

u heeft niet enkel recht op vakantiegeld u heeft ook nog recht op een eindejaarspremie

was u bij het uitzendkantoor tewerkgesteld als bediende of arbeider ?

chrisice
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 03 feb 2010 21:57

Bedankt voor je reactie Xena. Ik was tewerkgesteld altijd in de bediendesector als interim. Maar ze zeiden mij op mijn nieuwe job dat ik mijn verlofgeld al gekregen heb van het interimkantoor omdat ik wekelijks in mijn interimloon het vakantie bijkreeg. Kan jij of iemand anders mij verder helpen?

Bedankt

Reclame

xena

#4 , 04 feb 2010 01:13

inderdaad uitzendkantoren betalen iedere week die 14,80% vakantiegeld aan bediende mee uit .

u bent verplicht uw verlofdagen op te nemen waarop je recht hebt . er zijn er die gedurende die periode op een ander gaan werken je zou dit eventueel via uw uitzendkantoor .is wel niet helemaal correct (...) als je dan dagen een werkloosheidsuitkering hebt ontvangen dit jaar betaal je die wel terug ten belope van het aantal verlofdagen je niet hebt opgenomen .

niet vergeten indien je(als ik mij ni vergis)130 dagen gewerkt hebt als uitzendkracht in de referteperiode je recht hebt op een eindejaarspremie per rechtgevende dag .

Astrake
Berichten: 60

#5 , 04 feb 2010 18:14

Wat Xena zegt klopt inderdaad. Als bediende-uitzendkracht is wekelijks je vakantiegeld mee uitbetaald en zal je er bijgevolg dit jaar geen krijgen. Je hebt inderdaad recht op een eindejaarspremie indien je tussen 1 april 2009 en 31 maart 2010 minstens 65 dagen als uitzendkracht hebt gewerkt. De eindejaarspremie zal je volgend jaar ontvangen van het Sociaal Fonds voor uitzendkrachten (let op: als je in de loop van dit jaar zou verhuizen, moet je hen dit tijdig meedelen)

Het uitzendkantoor kan je ook de nodige attesten bezorgen om te bereken op hoeveel dagen verlof je dit jaar recht hebt.

Terug naar “Loon”