verworven rechten bij start contract van onbepaalde duur

jacoba
Topic Starter
Berichten: 3

verworven rechten bij start contract van onbepaalde duur

#1 , 17 jan 2010 19:59

Op 1/2/2006 kreeg ik een contract van bepaalde duur tot 31/3/2008 betaald volgens barema A2 met een schaalancienniteit van 7 jaar.
Volgens pc 329.001 is er voor barema A2 een loonsverhoging ancienniteit voorzien op 8 jaar en 10 jaar : dus op 1/2/2007 en op 1/2/2009.

Wij kwamen echter op 1/2/2006 mondeling overeen de loonsverhoging ancienniteit van 8 jaar in juli 2006 te laten ingaan; die werd mij ook feitelijk toegekend.

Mijn 7de contract is er een van onbepaalde duur en is begonnen op 1/4/2008.

De loonsverhoging van ancienniteit 10 jaar kreeg ik echter pas op 1/4/2009, terwijl ik die toch zou moeten krijgen in juli 2008? (of tenminste toch op 1/2/2009)

Mijn directrice zegt dat er bij de overgang van een contract van bepaalde duur naar onbepaalde duur de geldende jaarlijkse ancienniteit opnieuw ingaat vanaf de ingangsdatum van het laatste contract.

Heb ik dan geen verworven recht op loonsancienniteit door het vorige contract of de feitelijke ancienniteitsloonsverhoging?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 17 jan 2010 21:29



Mijn directrice zegt dat er bij de overgang van een contract van bepaalde duur naar onbepaalde duur de geldende jaarlijkse ancienniteit opnieuw ingaat vanaf de ingangsdatum van het laatste contract.
ancienniteit is de duur van de ononderbroken arbeidsverhouding , hiermee bedoeld men de aaneengesloten tijdsruimte waarin de werknemer één of meerdere arbeidsovereenkomsten heeft gehad bij dezelfde werkgever

indien u tenminste 1 dag had gedopt tussen de arbeidsovereenkomsten van bepaalde duur en onbepaalde duur had u werkgever gelijk , nu niet

uw werkgever neemt het blijkbaar niet te nauw 2jaar en 2 maanden bepaalde duur hiervoor moet men toestemming hebben art 10bis § 3 arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978

jacoba
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 18 jan 2010 13:11



Mijn directrice zegt dat er bij de overgang van een contract van bepaalde duur naar onbepaalde duur de geldende jaarlijkse ancienniteit opnieuw ingaat vanaf de ingangsdatum van het laatste contract.
ancienniteit is de duur van de ononderbroken arbeidsverhouding , hiermee bedoeld men de aaneengesloten tijdsruimte waarin de werknemer één of meerdere arbeidsovereenkomsten heeft gehad bij dezelfde werkgever

indien u tenminste 1 dag had gedopt tussen de arbeidsovereenkomsten van bepaalde duur en onbepaalde duur had u werkgever gelijk , nu niet

uw werkgever neemt het blijkbaar niet te nauw 2jaar en 2 maanden bepaalde duur hiervoor moet men toestemming hebben art 10bis § 3 arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Misschien heeft de werkgever daar wel toestemming voor? pc 329.01? kan ik dat ergens vinden? opmerking : ik denk dat het hier niet gaat over ancienniteit (in termijn van tijd in dienst voor bvb. berekening opzegperiode) maar loonsancienniteit in het kader van barema's - heeft ze dan ook nog gelijk?

Reclame

Astrake
Berichten: 60

#4 , 18 jan 2010 19:58

Mijn 7de contract is er een van onbepaalde duur en is begonnen op 1/4/2008.
Men mag max 4 opeenvolgende overeenkomsten van bepaalde duur afsluiten van elk minstens 3 maanden en de totale duur van de overeenkomsten overschrijdt te termijn van 2 jaar niet. Aangezien u al aan uw 7de contract toebent in 2 jaar tijd en is er hier al een loopje genomen met de sociale wetgeving!

jacoba
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 18 jan 2010 23:59

Mijn 7de contract is er een van onbepaalde duur en is begonnen op 1/4/2008.
Men mag max 4 opeenvolgende overeenkomsten van bepaalde duur afsluiten van elk minstens 3 maanden en de totale duur van de overeenkomsten overschrijdt te termijn van 2 jaar niet. Aangezien u al aan uw 7de contract toebent in 2 jaar tijd en is er hier al een loopje genomen met de sociale wetgeving!
ik ben al ononderbroken in dienst vanaf 11/8/2003 (wel met zoveel verschillende contracten van bepaalde duur) !!! dat is eigenlijk geen probleem - het is onlogisch dat er bij de overgang naar een contract van onbepaalde duur een ancienniteitspauze ingelast werd .

Astrake
Berichten: 60

#6 , 04 feb 2010 18:20


ik ben al ononderbroken in dienst vanaf 11/8/2003 (wel met zoveel verschillende contracten van bepaalde duur) !!! dat is eigenlijk geen probleem - het is onlogisch dat er bij de overgang naar een contract van onbepaalde duur een ancienniteitspauze ingelast werd .
Dat is juist wél een probleem. De maximumtermijn van contracten bepaalde duur werd overschreden en u hebt dus eigenlijk een contract van onbepaalde duur vanaf het contract dat de termijn heeft overschreden. U heeft dan in mijn ogen ook recht op de anciënniteitsvoorwaarden

Terug naar “Loon”