eindejaarspremie niet betaald

zicco
Topic Starter
Berichten: 18

eindejaarspremie niet betaald

#1 , 16 jan 2010 07:41

Ik werk al 5 jaar in de textielsector, een NV, en ieder jaar tussen de 5de en de 10de van de maand januari, wordt onze eindejaarspremie uitbetaald van het vorige jaar (wel wat laat zeker).

In de loop van vorig jaar veranderde de naam van ons bedrijf en werden onze lonen gestort van een ander rekeningnummer, dit van de nieuwe bvba.

Nu vrezen wij dat onze eindejaarspremie niet uitbetaald zal worden, aangezin we reeds de 16 de zijn en nog steeds niets ontvangen hebben.

Ook is er in onze firma economische werkloosheid gedurende bepaalde periodes. Heeft dit er mee te maken?

Graag uw standpunt en dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 17 jan 2010 11:14

Ik ga ervan uit dat u ressorteert onder Paritair Comité 110 voor de textielverzorging.Zie echter uw jongste loonbrief waarop uw PC vermeld is.

De Collectieve Arbeidsovereenkomsten inzake eindejaarspremie binnen dit P.C. vindt u op :
http://www.werk.belgie.be/resultsCAO.as ... cKEgVJ6ekg

De geldigheidsduur van de jongste C.A.O. inzake eindejaarspremie binnen dit P.C. eindigt op 31 december 2008.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

zicco
Topic Starter
Berichten: 18

#3 , 17 jan 2010 13:18

Inderdaad paritair comite 110. Zoals uzegt vervalt deze CAO op 31/12/2008. Wil dit dan zeggen dat het bedrijf niet meer verplicht is om de eindejaarspremie te betalen of wat?

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#4 , 17 jan 2010 13:24

Ik dacht dat een eindejaarspremie sowieso geen verplichting was, tenzij vastgelegd in een cao.

zicco
Topic Starter
Berichten: 18

#5 , 17 jan 2010 14:13

Ik heb reeds 4 jaar een eindejaarspremie ontvangen en nu ineens nie meer. Hoe kan dat nu? Is dit wettelijk?

Terug naar “Loon”