[C4] - een uitkering

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

[C4] - een uitkering

#1 , 04 jan 2010 15:39

Geachte,

Ik ben met 3 persoon, ik had werk, mijn echtgenot zonder werk and 1 kind ten laste.

Ik ben nu werkloos van 31 dec, 2009. Zijn beure was gesloten 29 Dec, 2009, ik heb mijn sleutel terug gegeven.

Ik heb vraagt 29 Dec, 2009, mijn werkgever het C4 + loon van december te zorgen. Hij zegt 29 Dec, 2009 loon ga sturen. Dan ben ik wachten en wachten... tot 1 jan, 2010 tot 14.00, een terug vraagt het C4/ loon, hij antwoord maandag heb ik mijn C4 een loon ook, ik ben van 31 dec, 2009, zonder eten geld, kan echt niet als morgen niks komt.

A.u.b mijn vraag:
===============
- ik heb nog geen C4
- ik heb nog geen loon
- ik ben wachten antwoord van werkgever

Vraag:
=======
- Hoe lang ik moet wachten voor een C4 te kregen?
- Kan ik zonder C4 , RVA aanvragen voor uitkering?
- Wat zou best zijn op dit moment te volgen..

Kan iemand a.u.b uitleggen...

Hoogachtend

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 04 jan 2010 16:21

als hij zich aan de regels houd en vandaag de C4 opstuurd hebt ge die morgen of ten laatste woensdag.

zelfde met het loon, als dit pas vandaag verwerkt word dan staat dit normaal woensdag op de rekening.

als ge ondertussen financiele hulp nodig hebt kunt ge altijd eens bij vrienden en familie vragen en als die niet kunnen helpen moet ge eens bij het OCMW gaan horen wat zij voor u kunnen doen.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#3 , 04 jan 2010 22:50

Bedankt voor het info.

Ik heb vaandag mijn C4 van werkgever.

Mijn vraag:
Het C4 Rubriek II - IN TE VULLEN DOOR DE WERKNEMER

in plaats van mijn handtekening, mijn werkgever hebt daar zijn handtekening, nergens juist vak staa zijn handtekening, fout gemaakt ofzo!..

moet ik da met werkgever terug oplossen/aanvragen zelf? of is het RVA kantoor ook zelf aanvragen naar werkgever?

Mvg

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 05 jan 2010 10:38

kan zijn dat de werkgever zich vergist heeft en zijn handtekening op de verkeerde plaats heeft gezet, of dit veel uitmaakt kan ik niet zeggen, dat moet ge eens navragen bij de vakbond of de RVA.

normaal gezien zou hij de C4 aangetekend moeten hebben opgestuurd ...

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#5 , 05 jan 2010 12:50

Ik heb veel respect op deze site (hebt mij veel hulpen met rechten te vechten) een mijn vriend die mijn financieel hulp...


Ik heb vandaag, naar RVA ( H.V.W ) gegaan. Ik heb twee C3A (blow kaart bij) een, hij geef mij mijn C4 terug met stempel van H.V.W Een uitlegt C4, je moet in orde brengen zelf? .

1. Mijn werkgever, heb geen kantoor meer, ik heb geen contact meer, dus ik moet hem zoeken met een Groote licht aan, mijn C4 is ook niks invult van werkgever rubriek, ook verkeerd plaats handteken. H.V.W vraagt mij, ik moet C4 inorde brengen. Ok goed.

a. als ik C4 stuur een werkgever vergeet voor altijd?
b. of als ik C4 krijg na 1/2 maand later terug?

Vraag. RVA/H.V.W hebt geen responsabiliteit voor dit te bezorgen, of hoe welke kantoor doet rechten en plichten voor de werknemers?


2. Loon + vakantiegeld (ik heb geen vakantie genomen, geen verlof genomen voor 9 maand) als ik kreeg deze maand alles optijd,
Mijn bedoeling was verhuizen, omdat wij woon in 20m2 ruimte met 3 persoon, daar is geen hulp van familie, ik wil ook niet hun in probleem brengen, wij gedacht misschien met het vakantiegeld + premie kan wij verhuizen naar 20m2++ of zo...

a. dus normaal dat kan ik ook niet nu?
b. loon + vakantiegeld + premie als gestort op mijn rekening nummer, kan werkloosheidsuitkering zeggen wij kreeg geen uitkering tot onze geld op is volgende maand?
c. hoe kan ik daar over meer lezen ?

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#6 , 05 jan 2010 22:43

ik denk dat het beste is dat u naar de vakbond stapt of u laat inschrijven bij de vakbond, die zullen u zeker verder kunnen helpen ;)

xena

#7 , 06 jan 2010 12:13

als hij zich aan de regels houd en vandaag de C4 opstuurd hebt ge die morgen of ten laatste woensdag.
dit artikel is onlangs gewijzigd en het zou een pak beter zijn voor de werknemer maar er staat kan ipv moet,

kb 25/11/1991
Art. 138bis. De werkgever, zijn aangestelde of lasthebber kan op de wijze en binnen de voorwaarden bepaald door de wet van 24 februari 2003 betreffende de modernisering van het beheer van de sociale zekerheid de gegevens, vermeld op de documenten bedoeld in de navermelde nummers, door middel van een elektronische techniek overmaken : 1° het " werkloosheidsbewijs "
In toepassing van artikel 4, § 2, vierde lid, van de in het eerste lid bedoelde wet bezorgt de werkgever, zijn aangestelde of lasthebber onmiddellijk aan de sociaal verzekerde een afschrift van de in het eerste lid bedoelde elektronische mededelingen. Dit afschrift is in een voor de sociaal verzekerde begrijpbare taal opgesteld.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#8 , 06 jan 2010 13:59

Dank u,

Vandaag heb ik mijn werkgever contact. Ik vraag waarom doet je zo? Hij zegt wij doe onze best. Ik vraag hem ik heb mijn loon nog niet vandaag, C4 + (loonfiche + premie + vakantie geld papier ik heb), maar C4 is ook verkeerd.

Hij zegt teken zelf zijn naam + invul alles dat ik heb nodig in zijn plaats een ga naar H.V.W. (ik ben arm, maar niet een idiot, ga ik zo niet doen). Ik vraag opnieuw mijn C4 juist van werkgever. Terug ben ik wachten.. (nu moet ik wachten opnieuw 1/2 maand zeker!, dan komt alles goed voor H.V.W/RVA voor een stom geldig C4, in plaats van zelf een nieuw Rechtelijk procedure creëert van zijn macht tegen werkgever. Wij zijn klien visies, nu moet ik terug werkgever / hvw , hvw naar werkgever echt een idiot spelletje )

"Ik zie niet in waarom een werkloze bij de hulpkas zou gaan sukkelen. Heb vroeger ook een keer op HVW beroep moeten doen en dat is 1 grote bende luie ambtenaren. Als je er naar belt nemens ze zelfs niet op. En als je 's morgens gaat en je neemt een ticket met een nummer, wacht uren aan een stuk tot het middag is en je bent nog niet aan de beurt geweest (er zijn meestal maar 2 of 3 loketten open van de 10, ook al is er een massa volk) dan mag je na de middag terugkomen en doodleuk een NIEUW nummer nemen en wéér uren wachten. Ze betalen uitkering ook altijd veel later of helemaal kan niks zijn, uit dan bij de vakbond?. Een echte ramp, die HVW/RVA is."

Nu dit is ook een idiot regel vind ik, als ik vakantie niet genomen + verlof niet genomen, dat geld ik recht voor op had, nu moet ik dat gebruiken als een leefloon of uitkering geld. ? Dat is een corrupt systeem vind ik echt waar. Dan was beter alles geld ik heb op gedaan in verlof/vakantie gewest... minsten ik heb profiteert van mijn eigen cent.



Mvg

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#9 , 14 jan 2010 11:00

Hoeveel papier nodig voor een werkloosheidsuitkering aanvraag? Vandaag is 2de keer in H.V.W, nog niet juist, heb ik ook geen cent ook niet verzekerd:

1ste keer:
=======
1. C4 niet juist
2. Breng terug juist C4
3. VDAB inschrijvingsbewijs

2de keer:
=======
H.V.W terug vraagt:

1. C4 is juist
2. VDAB inschrijvingsbewijs moet hij niet nodig, dat is einde van maand.

Voor het laste werk, wat was mijn statuut:
3. Attest zelfstandige van SVMB
4. C4.3 mutualiteit van zelfstandige
5. Voor het zelfstandig statuut wat was nog
6. Attest gemeente historiek arbeid


als 3rde keer:
=======
wat hij ga nog vragen?


als 4rde keer:
=======
Ga ik terug alles zorgen


als 5de keer:
=======
Wil ik geen uitkering, ben ik echt beu met het systeem, hij moet in 1st keer vragen een controleren, wat ik moet mij brengen. Ik ben nee een mobiliteit.

JohnD
Berichten: 3580

#10 , 19 jan 2010 01:08

Nu dit is ook een idiot regel vind ik, als ik vakantie niet genomen + verlof niet genomen, dat geld ik recht voor op had, nu moet ik dat gebruiken als een leefloon of uitkering geld. ? Dat is een corrupt systeem vind ik echt waar. Dan was beter alles geld ik heb op gedaan in verlof/vakantie gewest... minsten ik heb profiteert van mijn eigen cent.
Beste nazmul, het is niet omdat u "vermoed" dat het een corrupt systeem is, dat het dat ook is. Mag ik u vragen het nodige respect te tonen voor die ambtenaren die overstelpt worden met mensen zoals u en de bomen in het bos niet meer zien zitten (wat we dan weer te danken hebben aan de regering). Ik kan u verzekeren dat in het buitenland veel meer corruptie te vinden is.
Wil ik geen uitkering, ben ik echt beu met het systeem, hij moet in 1st keer vragen een controleren, wat ik moet mij brengen. Ik ben nee een mobiliteit.
Indien u geen uitkering wenst, of om de een of andere niet begrijpt hoe het systeem werkt, kan u zich nog altijd bij een vakbond aansluiten in de toekomst. Dat gaat u een kleinigheid kosten, maar u tevens van alle adminstratieve rompslomp bevrijden.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#11 , 26 jan 2010 12:52

1ste keer:
=======
1. C4 niet juist
2. Breng terug juist C4
3. VDAB inschrijvingsbewijs

2de keer:
=======
H.V.W terug vraagt:

1. C4 is juist
2. VDAB inschrijvingsbewijs moet hij niet nodig, dat is einde van maand.

Voor het laste werk, wat was mijn statuut:
3. Attest zelfstandige van SVMB
4. C4.3 mutualiteit van zelfstandige
5. Voor het zelfstandig statuut wat was nog
6. Attest gemeente historiek arbeid


* telephone/email gevraagt, dit is 2de keer, zeg mij juist wat ik moet mijn brengen.
a. svmb attest
b. standhuis attest
c. mutualitiet attest moet niet hebben

als 3rde keer:
=======
1. ik geef svmb
2. ik geef stadhuis attest

* nu vraag mij terug mutualitiet????



- JohnD: Wat is dat nu? heb ik niet respecteer alles nog? maand is bijna gedaan.
- Moet toch uitleggen als iemand vraagt juist? Dit is wel 4rde keer voor zelfde aanvraag? van 2 januari tot 26 januari!

Terug naar “Loon”