Ancieniteitsaanpassining op loon verplicht ?

stamper_42
Topic Starter
Berichten: 12

Ancieniteitsaanpassining op loon verplicht ?

#1 , 14 dec 2009 19:30

Beste forumlieden,

Ben werkzaam :D paritair comité 149.01.


Had graag een antwoord gehad op volgende vragen : :oops:

Als je loon iets hoger is dan het minimum barema loon , dient er dan nog een ancieniteits aanpassing te gebeuren ( reeds 13 jaar in dienst) :?:

Beroepscategorie , hoe wordt dit bepaald ? persoonlijk vindt ik dit niet correct ( zou minimum E moeten zijn ipv D ) :?:


Allen bedankt voor de reactie


groeten steven, :D

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BrainTrain
Berichten: 496

#2 , 13 aug 2012 16:05

Bijna 3 jaar na datum van de poster ben ik ook wel geïnteresseerd in een antwoord op deze vraag.

Wordt er een anciënniteitsaanpassing uitgevoerd op je loon wanneer deze hoger is dan het minimum (volgens barema)?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 15 aug 2012 22:15

hangt sterk af van de sector waarin je werkt. Soms worden alle lonen aangepast, soms enkel minimumbarema's

Reclame

BrainTrain
Berichten: 496

#4 , 16 aug 2012 00:08

MAar als enkel dat minimumbarema stijgt (bv met 15 euro) en ik verdien momenteem 20 euro meer dan dat minimum, wordt de kloof tussen mijn loon en dat minimum dan gewoon kleiner of stijgt mijn loon dan ook met 15 euro?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 16 aug 2012 09:33

zoals gezegd: dat hangt af van de sectorbepalingen. Soms worden alle lonen verhoogt met de stijging van het minimumbarema, soms enkel de lonen van het minimumbarema.

Terug naar “Loon”