UURROOSTER ARBEIDSREGLEMENT

dannyrobberecht
Topic Starter
Berichten: 1

UURROOSTER ARBEIDSREGLEMENT

#1 , 06 nov 2009 17:51

Beste allen,

Heb reeds zeer professionele antwoorden gelezen op dit forum.

Vandaar waag ik me aan volgende vraag.

Overeenkomstig de arbeidswet is het "in principe" niet toegelaten buiten het uurrooster in het arbeidsreglement te laten werken.

"Tenzij" in de bij de wet bepaalde gevallen dixit artikel 38bis arbeidswet.

Zo mag bijvoorbeeld gewerkt worden buiten de uurroosters van het arbeidsreglement voor werken van vervoer, laden en lossen.

Voor transport is het zeer moeilijk op voorhand uurroosters te maken en ze ook te respecteren.

Mijn vraag: laat artikel 38bis (of m.i. een C.A.O. bepaling voor de sector van P.C. 140) toe geen uurroosters op te nemen in het arbeidsreglement? Waarschijnlijk niet?

Mijn tweede vraag: wat gebeurt er (bijvoorbeeld overloon) wanneer buiten de uurroosters wordt gewerkt?

En dit zowel in het klassiek arbeidsregime, als in het regime van de nieuwe arbeidsregelingen (grote flexibiliteit)?

In de hoop dat iemand me kan helpen of ook verregaande interesse heeft in het onderwerp!

Met vriendelijke groet,

Danny

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”