werken op feestdag voor andere werkgever

qforce
Topic Starter
Berichten: 1

werken op feestdag voor andere werkgever

#1 , 02 okt 2009 12:29

leve de wet?

Ik werk in de week als arbeider bij bedrijf x
Een familielid die een installatiebedrijf heeft roept soms in het weekend mijn hulp in, ik werk er met interimdagcontracten.
Zo ook de zaterdag, 15aug, bij men vaste werkgever werd die feestdag verzet en uitbetaald.
Ik dacht dus door de 15de te werken bij mijn neef een dubbel loon te ontvangen, niet dus.... Een vriendelijke dame bij het interimbureau wist me te vertellen dat mijn gewone werkgever in de week me die dag al uitbetaald, en ik zodoende geen recht had op meer loon door op een zaterdag/feestdag te gaan werken.
DAT IS DE WET zei ze op vriendelijk doch kordate toon... wet hoeveel, wat ...etc dat wist ze me niet te vertellen.

Nog iemand ervaring mee? Dit is wel zeer voordelig voor mijn neef en zijn vaste medewerkers dunkt me
Ik krijg zowieso al geen 150% extra of zo om op nen gewone zaterdag bij hem te gaan werken hoor. Doe ik er goed aan zo bezig te blijven ? of doe ik beter iets met het gezin de zaterdag

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 02 okt 2009 18:45

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 03 okt 2009 10:38

“Art.20.De werkgever is verplicht:...3°het loon te betalen op de wijze,tijd en plaats,zoals is overeengekomen...”(Arbeidsovereenkomstenwet 3 juli 1978).

Dat de werknemer nog ander inkomsten heeft ontheft de werkgever daar niet van.

“Art.23. Op het loon van de werknemer mogen ALLEEN in mindering worden gebracht:...“(Loonbeschermingswet 12 april 1965).