betaald onder diploma wettelijk?

sun
Topic Starter
Berichten: 3

betaald onder diploma wettelijk?

#1 , 15 aug 2009 12:02

Begin 2001 ben ik beginnen werken in de sociale sector.
Eerst begonnen met een vervangingscontract,in 2002 een contract onbepaalde duur aangeboden gekregen.(voltijds )

Ben afgestudeerd als opvoedkundige A2,werk in een verpleegkundig team als hulp in de verpleging.(staat zo omschreven in contract)

Alles verloopt goed,tot ik het paritair comite heb opgezocht en de loonbarema's louter informatief ben beginnen nakijken.
Gedurende de vervanging tot ruim na de vervanging ben ik betaald geweest als kinderverzorgster/sanitaire hulp/opvoeder A3.( barema 1.35,dit barema is ook weergegeven in het contract dat ik heb getekend,enkel en alleen het barema,zonder verdere omschrijving)

Na enige tijd zit ik in barema 1.40==>ploegbaas/hoofdklerk
Hiervan ben ik nooit op de hoogte gebracht,alsook heb ik niets moeten ondertekenen.

Terwijl ik sterk het vermoeden heb dat ik in barema 1.40-1.57 zou moeten zitten===>verpleegassistent,opvoeder a2 met specifieke opleiding

Dit is een bruto loon van ongeveer 250 euro per maand meer.
Heb mijn werkgever hierover aangesproken,maar alsnog geen antwoord gekregen.

Nu was mijn vraag,is het wettelijk om in dit geval iemand onder zijn diploma te betalen?
Kan er eventuele een terugvordering gebeuren indien met verplicht is me te betalen volgend diploma?

Heb me ingeschreven bij de vakbond,omdat ik de bui al voel hangen en heb me ook daar gaan informeren,hebben me doorverwezen naar LBC,maar na verschillende telefoons te plegen en keer op keer doorverwezen te worden kreeg ik een echt ping pong gevoel.
Resultaat geen duidelijk antwoord op mijn vraag :( en een frustratie rijker.

Vandaar dat ik ff beroep doe op dit forum.
Alle informatie is welkom.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paling
Berichten: 280

#2 , 15 aug 2009 12:26

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 03:21, 1 keer totaal gewijzigd.

sun
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 15 aug 2009 12:53

Bedankt voor de info.
Heb ff gegevens op internet opgezocht.

Bedoel je dit?

Pierre-Paul MAETER
Voorzitter van het Directiecomité
FOD Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg
Ernest Blerotstraat 1
1070 Brussel

Reclame

paling
Berichten: 280

#4 , 15 aug 2009 17:34

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 03:22, 1 keer totaal gewijzigd.

sun
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 15 aug 2009 20:00

Merci, had de juiste gegevens ondertussen ook al gevonden.
Genoteerd en klaar om ook daar eens mijn licht op te steken.

j.demoor
Berichten: 10360

#6 , 17 aug 2009 12:25

Loonbarema’s worden vastgestelde bij collectieve arbeidsovereenkomst door uw paritair comité

Collectieve arbeidsovereenkomsten vindt u op : http://www.werk.belgie.be/searchCAO.aspx?id=4708 en uw paritair comité staat op jongste loonbrief (links boven ?).

Leg bij schending van C.A.O zo nodig klacht neer bij Toezicht op de Sociale Wetten : http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Loon”