Indexering PC 218

PietjePek
Topic Starter
Berichten: 1

Indexering PC 218

#1 , 09 jun 2009 19:34

Beste,
Ik werk als verkoper in PC 218.
Ik lees in de media dat op 1 januari 2009 de lonen van PC 218 geïndexeerd worden met ongeveer 4%.
Mijn loon bestaat voor een deel uit vast loon en een deel uit commissie. Men gaat er van uit dat ik meer zal verkopen naarmate ik langer in dienst ben (dus dat mijn commissie hoe langer hoe meer zal stijgen). Dus daalt mijn vast loon elke maand met 50 euro. Deze bedragen staan per maand in mijn arbeidsovereenkomst (bijvoorbeeld: november 2008: 1500€, december 2008: 1450€, enz). Dit zakt tot een vast minimumloon.
De indexering van ongeveer 4% is bij mij niet toegepast, het sociaal secretariaat zegt dat ze zich moeten houden aan de bedragen die contractueel vastgelegd zijn in mijn arbeidsovereenkomst. Vanaf het moment dat ik het laagste bedrag aan vast loon bereikt heb, kunnen zij een indexaanpassing doen.

Ik dacht dat indexaanpassingen verplicht waren, vervalt dit wanneer de bedragen per maand in het contract zijn opgenomen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”